حسن روحانی:فقط با گردشگری ۴میلیون شغل ایجاد می‌کنم/جهانگیری:کسی که وعده شغل میلیونی می‎دهد درپی فریب مردم است

  • سیاسی
  • دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۵:۰۵

اسحاق جهانگیری نامزد کمکی و پوششی حسن روحانی امروز اعلام کرد، “اگر کسی بگوید چند میلیون شغل ایجاد می کنم، می خواهد مردم را فریب دهد.” غافل از اینکه حسن روحانی ۱۵ خرداد ۹۲ وعده داده بود، فقط در صنعت گردشگری ۴ میلیون شغل ایجاد می کند.

 محمدباقر قالیباف داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش از این اعلام کرده بود: امروز، بنده به شما متعهد می‌شوم با توکل به خداوند و به‌پشتوانه ملت، دولت مردم را تشکیل دهم و در یک دوره 4ساله، با انقلابی اقتصادی درآمد کشور را به دو و نیم برابر افزایش دهم.

قالیباف با اعلام اینکه “5 میلیون شغل ایجاد خواهم کرد و نظام مالیاتی را به‌نفع 96 درصد مردم تغییر می‌دهم”، افزود: برنامه‌ای مدون و دقیق برای حل مشکلات فوری اقشار کم‌درآمد اجرا می‌کنم.

اظهارات اخیر قالیباف که از امکان ایجاد چتد میلیون شغل خبر داده بود، امروز با واکنش اسحاق جهانگیری نامزد پوششی و کمکی حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مواجه شد.

جهانگیری گفت: ” برخی می گویند و شعار می دهند که می خواهند این میزان شغل ایجاد کنند، این برادر عزیز یا شغل ایجاد نکرده یا عدد و رقم متوجه نمی شود.شغل ایجاد کردن کار بسیار دشواری است، اقتصادی که ظرفیتش مشخص است که چه مقدار شغل می توان ایجاد کرد اگر کسی بگوید چند میلیون شغل ایجاد می کنم، معلوم است که می خواهد مردم را فریب دهد.

انتقاد جهانگیری از اظهارات قالیباف در حالی است که حسن روحانی رئیس جمهور فعلی 4 سال پیش در بحبوحه تبلیغات انتخاباتی وعده های زیادی در خصوص حل مشکل بیکاری و اشتغالزایی چندین میلیونی  داده بود.

لیست برخی وعده های انتخاباتی حسن روحانی در سال 92 که از اخبار سایت شخصی حسن روحانی استخراج شده است، به شرح زیر است:

*برنامه اقتصادی من حل معضل اشتغال به‌خصوص برای تحصیل‌کرده‌هاست.

*کشور را می‌توان از بیکاری و گرانی نجات داد.

*ما 3 میلیون و 200 هزار بیکار داریم و اگر تنها 10 میلیون گردشگر وارد کشور شود بیش از 133 میلیارد دلار درآمد ارزی و 4 میلیون اشتغال درست می‌شود، یعنی با یک حرکت صحیح در یک مسئله اقتصادی و اجتماعی می‌توانیم بیکاری را حل کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید