آنکارا: اقدام آمریکا در تروریستی خواندن سپاه، بسیار خطرناک است

    کد خبر :522104
آنکارا

وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری مشترک با همتای ایرانی خود که به آنکارا سفر کرده، در مخالفت با اقدام آمریکا در «تروریستی» خواندن سپاه پاسداران، این اقدام را «تصمیمی بسیار خطرناک» خواند.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس خبری مشترک با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در آنکارا، مخالفت ترکیه با مواضع آمریکا علیه ایران در زمینه تحریم‌ها و تروریستی شناختن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تکرار کرده است.

اوغلو در ابتدای این نشست خبری بر روابط خوب ترکیه و ایران به عنوان دو کشور همسایه تاکید کرد و گفت: «ما خواهان توسعه روابط دو کشور به ویژه در زمینه پیوندهای تجاری و اقتصادی هستیم».

به گزارش فارس،وزیر خارجه ترکیه که پیشتر بارها مخالفت آنکارا با مواضع ضد ایرانی دولت آمریکا را اعلام کرده بود، در نشست خبری امروز چهارشنبه باز هم موضع ترکیه را تکرار کرد.

او با تاکید بر مخالفت که ترکیه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: «با ترامپ در این زمینه صحبت شده است. در دیدارهای انجام شده، درباره نگرانی‌های ترکیه از تحریم‌های ایران و تاثیر آن بر حجم تبادلات تجاری ایران و بر کل منطقه نیز صحبت شده است. مهم این است که برای توقف این تحریم‌ها، تلاش جدی صورت بگیرد».

مولود چاووش اوغلو به اقدام اخیر آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم اشاره کرد و در این باره تصریح کرد، اقدام آمریکا در تروریستی خواندن سپاه «تصمیمی بسیار خطرناک» است.

وزیر خارجه ترکیه همچنین اعلام کرد که رایزنی‌های این کشور با ایران در خصوص سوریه و مذاکرات آستانه ادامه دارد و «آنکارا در حال همکاری با ایران و روسیه برای حصول به یک آتش‌بس در سوریه است».

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در این نشست خبری با اشاره به روابط خوب دو کشور گفت: «امیدوارم هر روز شاهد روابط بهتر باشیم».

وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا حامل پیامی از سوریه برای مقامات ترکیه هستید؟ گفت: در سفر به دمشق گفت‌وگوی طولانی با بشار اسد داشتم. گزارشی از گفت‌وگویم را خدمت آقای رجب طیب اردوغان ارائه خواهم داد. حتما به عنوان ایران دوست داریم تمام کشورهای دوست ما در منطقه رابطه خوب و رو به جلو و آینده نگر با هم داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید