مصر: تصمیم به تغییر سیاست قطر گرفته‌ایم

    کد خبر :52208

وزیر خارجه مصر طی گفت‌وگویی تلفنی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که چهار کشور عربی تحریم‌کننده دوحه، مصمم به تغییر دادن سیاست‌های قطر هستند.

به گزارش بازتاب به نقل از «اسکای‌نیوز»، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر، روز یکشنبه بر عزم کشورش، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین بر تغییر سیاست‌های قطر تأکید کرد.

چهار کشور عربی به رهبری عربستان سعودی، قطر را به تلاش برای بی‌ثبات کردن منطقه از طریق حمایت و پشتیبانی از گروه‌های تروریستی متهم کرده‌اند.

این کشورها با تعیین شروطی 13 گانه‌، اعلام کردند شکستن محاصره تنها با اجرای این شروط ممکن است. قطر اما این شروط را رد کرده و آن را ناقض حاکمیت ملی خود می‌داند.

وزیر خارجه مصر این اظهارات را طی گفت‌وگویی تلفنی با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مطرح کرد. طرفین در این گفت‌وگو، که به ابتکار طرف اروپایی انجام شد درباره آخرین تحولات مربوط به بحران قطر رایزنی کردند.

«احمد ابوزید» سخنگوی وزارت خارجه مصر افزود، موگرینی در این تماس تلفنی، حادثه تروریستی «رفح» را تسلیت گفت و بر همبستگی اتحادیه اروپا با مصر در نبرد با تروریسم تأکید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید