قبض برق پرمصرف‌ها ماهانه و با ۱۶ درصد افزایش صادر می‌شود

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ ۱۶:۲۰
    کد خبر :522060
قبض برق

سخنگوی صنعت برق با اشاره به افزایش ۷ درصدی تعرفه برق برای تمامی بخش‌های مصرفی، از اعمال ۱۶ درصد جریمه برای مشترکان پرمصرف خبر داد که به این ترتیب پرمصرف‌ها ۲۳ درصد افزایش تعرفه خواهند داشت و قبوض برق آن‌ها نیز ماهانه صادر می‌شود.

نشست سخنگوی صنعت برق با رسانه‌های جمعی با هدف تبیین نظام جدید تعرفه‌ای برق، ارتقای ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی، مقاوم‌سازی شبکه‌ها در سیل اخیر و آمادگی صنعت برق در پیک تابستان ۹۸ در توانیر امروز برگزار شد.

حقی‌فام، اقدام برای جریمه مشترکان پرمصرف را در جهت ترغیب پرمصرف‌ها به اصلاح روند مصرف بی‌رویه و افزایش ضریب بار شبکه عنوان کرد که به نفع اقتصاد ملی و رونق تولید به عنوان یک وظیفه ملی است.

به گزارش ایسنا،او یکی دیگر از اقدامات صنعت برق که قول اجرای آن به هیأت دولت داده شده را محاسبه میانگین مصرف برق مشترکان طی خرداد تا شهریور سال گذشته و اعلام آن به مشترکان عنوان کرد که بر این اساس بالا بودن متوسط مصرف برق هر مشترک نسبت به الگوی ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه به معنی پرمصرف بودن آن مشترک خواهد بود. این اطلاع‌رسانی به پرمصرف‌ها کمک می‌کند پیش آگاهی لازم از وضعیت مصرف خود حاصل و نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.

وی میزان مصرف ماهانه یک مشترک عادی در تهران طی ماه‌های گرم سال را ۳۰۰ کیلو وات ساعت ذکر کرد که بالاتر از آن پرمصرف تلقی می‌شود و حدود یک درصد مشترکان را شامل می‌شوند و باید برای مدیریت این نوع مصارف از مکانیزم‌های کنترلی استفاده شود.

حقی‌فام تاکید کرد منابع حاصل از جریمه پرمصرف‌ها به عنوان منابع جاری صنعت برق محسوب نمی‌شود، بلکه با ایجاد یک صندوق مشخص، عمدتاً در جهت پیشبرد طرح‌های کاهش تلفات استفاده خواهد شد و نظام تعرفه‌ای جدید اهرمی برای ترغیب پرمصرف‌ها به اصلاح مصرف است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید