تعدیل شاخص کل در رالی صعودی بورس تهران

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ ۱۵:۲۹
    کد خبر :522007

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه بیست و هشتم فروردین ماه ۹۸، با کاهش ۱۹۷۲ واحدی معادل ۰.۹۸ درصد به رقم ۱۹۹ هزار و ۹۱۸ واحد رسید. پیش از این نماگر کل در یازدهم فروردین ۹۸ قرمز شده بود. هرچند در رو‌زهای اخیر شاهد رکوردشکنی‌های پی در پی در بازار سهام بوده ایم.

امروز تالار شیشه‌ای در پنجمین و آخرین روز کاری هفته جاری، بر خلاف روند صعودی روز‌های قبل، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۵۶۸ واحدی معادل ۰.۹۸ درصد به رقم ۵۷ هزار و ۶۴۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۲۶۴ واحدی معادل ۰.۶۷ رصد، عدد ۳۹ هزار و ۴۷۰ واحد را به نمایش گذاشت.

به گزارش تابناک؛شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۸۴ واحدی معادل ۰.۶۷ درصد به رقم ۲۷ هزار و ۵۴۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۴۴۰ واحد کاهش معادل ۱.۰۷ درصد را رقم زد و به سطح ۲۲۵ هزار و ۵۷۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۵۵۹ واحد کاهش معادل ۱.۰۳ درصد به رقم ۱۵۰ هزار و ۸۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۴۲۵ واحد کاهش معادل ۰.۸۸ درصد همراه بود و عدد ۳۸۴ هزار و ۸۶۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۰۰ داشت و در سطح ۲۰۱ هزار و ۹۱ واحد قرار گرفت.

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۱۸۹ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۱۵۹ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۱۵۰ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۱۴۵ واحد، نماد اخابر متعلق به مخابرات ایران با ۱۲۳ واحد، نماد وتجارت متعلق به بانک تجارت و نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۱۲۲ واحد و نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۱۱۸ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۲۲ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۰۲ واحد، نماد پارسان متلعق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۳۸ واحد و نماد‌های وب متعلق به داده گسترعصرنوین-های وب با ۲۱ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید