عسکری: تکواندوکاران برای بهترین نتیجه در جهانی آماده‌اند/عاشورزاده برسد به اولین گرندپری می‌رود

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ ۱۴:۵۸
    کد خبر :521993
تکواندوکاران

سرمربی تیم ملی تکواندو با اشاره به آمادگی مطلوب تکواندوکاران ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان گفت: همه نفرات به این بلوغ رسیده‌اند و می‌دانند که قرار است در چه رویداد بزرگی حاضر شوند.

فریبرز عسکری درباره آخرین وضعیت تیم ملی تکواندو ایران که خود را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان آماده می‌کند، اظهار کرد:از روز شنبه و با توجه به فاصله زمانی تا آغاز این رقابت‌ها، تمرینات مسابقه‌ای است و وارد فاز سرعتی شده است. خدا را شکر شرایط تمامی نفرات خوب است و همگی آماده‌اند با تمام وجود برای کسب بهترین نتیجه به میدان بروند. همه نفرات به این بلوغ و آگاهی رسیده‌اند که قرار است در چه میدان بزرگی مبارزه کنند که همین امر بسیار امیدوار کننده و قابل تمجید است.

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران درباره مصدومان احتمالی تیم ملی نیز گفت: به هر حال تکواندو یک رشته پر برخورد است و نمی‌توان گفت نفرات تیم ملی آسیب‌دیدگی ندارند اما این آسیب‌ها بگونه‌ای نیست که جای نگرانی داشته باشد و مانعی برای حرکت رو به جلوی تکواندوکاران باشد. همه بچه‌ها تمرینات سخت و دشواری را پشت سر گذاشته‌اند و از انگیزه بالایی برای کسب موفقیت برخوردارند. من همیشه توقع دارم بچه‌ها در تمرینات یک عددی که حاکی از آمادگی آن‌هاست را نشان بدهند و هر کدام این حد و عدد را در زمان مبارزه نیز به اجرا بگذارند. ممکن است حریفانشان بعضاً نیز بهتر باشند اما من انتظار دارم حد خود را نشان دهند. خوشبختانه بچه‌ها نیز به این باور رسیده‌اند که اندازه و عدد خود را هر چه بیشتر بالا ببرند.

وی با بیان اینکه ورزش ایران نیز همانند دیگر بخش‌های کشور با توجه به شرایط موجود با مشکلات و کمبود منابع مالی روبروست،گفت: با این وجود فدراسیون تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا امکانات لازم برای تیم ملی مهیا باشد. امیدوار هستیم با وجود این مشکلات بتوانیم با کسب نتایجی در خور نام تکواندوی ایران باعث شادی دل مردم شویم.

عسکری درباره پیش‌بینی خود از نتایج تیم ملی در این رقابت‌ها با توجه به اهمیت آن در راه کسب سهمیه المپیک نیز خاطرنشان کرد: مسابقات تک حذفی است و این بار قوانین و امتیازات نسبت به دوره‌های قبل تغییر کرده که همین امر کار تمامی تکواندوکاران را از جمله نفرات ایران را بیش از پیش سخت می‌کند اما همه بچه‌ها این قول را داده‌اند که با همه وجود برای کسب موفقیت تلاش کنند.

سرمربی تیم ملی تکواندو در ادامه درباره آخرین وضعیت فرزان عاشورزاده پس از انجام عمل جراحی گفت: عاشورزاده قبل از تعطیلات عید با من صحبت کرد و اطلاع داد که قصد دارد زانوی مصدوم خود را جراحی کند تا هر چه زودتر با کسب بهبودی به میادین بازگردد و برای رسیدن به المپیک و فرم ایده‌آل تلاش کند. اگر تا ۱۷ مرداد ماه بتواند خود را برساند و در شرایط مناسبی باشد به اولین دوره گرندپری اعزام می‌شود، در غیر اینصورت در مراحل بعدی حاضر خواهد شد. او برای اینکه بتواند سهمیه المپیک را بگیرد باید امتیازات لازم را جمع‌آوری کند. امیدوارم هر چه زودتر شاهد بهبودی او و بازگشتش به میادین باشیم.

عسکری در پایان درباره مشخص شدن نفرات اعزامی به اولین مرحله گرند پری نیز گفت: ثبت نام اولیه را انجام دادیم و نام ۷ تکواندوکار را مشخص کردیم اما تعیین نهایی نفرات اعزامی پس از رقابت‌های جهانی منچستر خواهد بود و بر اساس نتایج کسب شده نسبت به تعیین نفرات اقدام خواهیم کرد مثلاً ممکن است نفراتی که موفق به کسب ۱۲۰ امتیاز در رقابت‌های جهانی شوند نیازی به اعزامشان به گرندپری نباشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید