عادل الجبیر: با شورای امنیت در رابطه با ایران گفت‌وگو کردیم

    کد خبر :521809
عادل الجبیر

وزیر مشاور عربستان در امور خارجه با طرح ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت که با شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با ایران گفت‌وگو کرده است.
عادل الجبیر، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه که ریاست هیأت سعودی در سمینار “روسی – عربی” را برعهده دارد، در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک در پاسخ به این سوال که آیا در رابطه با حمایت ایران از انصارالله یمن، با طرف روسی گفت‌وگو داشته‌اید؟ اعلام کرد: خیر به جزئیات نپرداختیم اما با اعضای شورای امنیت در رابطه با این موضوع بحث و گفت‌وگو کردیم.
وی مدعی شد: ایران به حوثی ها موشک بالستیک می‌دهد و حوثی ها از این موشک‌ها علیه مردم یمن و عربستان استفاده می‌کنند. این مساله در تضاد با قوانین بین‌المللی است و جامعه بین‌المللی این مساله را می‌داند.
الجبیر در رابطه با برگزاری اولین نشست پارلمانی دولت مستعفی یمن بعد از چهار سال وقفه، گفت: ما از هر مسأله‌ای که یمن را به اوضاع قبل از کودتای حوثی های مورد حمایت ایران بازگرداند، حمایت می‌کنیم.
به گزارش ایسنا، ادعای حمایت موشکی و تسلیحاتی ایران از انصارالله یمن در حالی مطرح می‌شود که بهرام قاسمی، سخنگوی پیشین وزارت خارجه کشورمان پیش از این اعلام کرده است: ما هیچ‌گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن نداریم، یمن در محاصره است و چنین امکانی در کل وجود ندارد؛ در غیر این صورت ایران به قدری شهامت دارد که چنین اقدام و سیاستی را اگر داشته باشد اعلام کند؛ آنچه امروز در دستان مردم یمن است سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته، امروز مشاهده می‌کنیم یمن برای آن‌که در مقابل تجاوز و حملات بی‌امان از خود محافظت کند به سراغ تکنیک‌های درونی رفته و این طبیعی است.

علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل نیز پیش از این تاکید کرده است: جمهوری اسلامی ایران هیچ موشکی به یمن نداده است، یمنی‌ها در زمان علی عبدالله صالح و منصور هادی و حتی قبل‌تر توسط اردوگاه‌های شرق عمدتاً تسلیح می‌شدند، ما از این نگران نیستیم که مردم دنیا بدانند جمهوری اسلامی ایران سلاح به عراق، سوریه یا لبنان داده است. به آنها سلاح داده‌ایم تا در مقابل داعش و تروریست‌ها ایستادگی کنند. به یمن کمک‌های انسانی و حمایت‌های سیاسی می‌کنیم ولی موشک را ایران به آن‌ها نداده است و یمنی‌ها نیازی به آن ندارند چرا که با امکاناتی که در اختیار دارند توانسته‌اند در مقابل سعودی‌ها ایستادگی کنند و با همین امکانات پیروز خواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید