سامسونگ تولید چیپ‌های 5 نانومتری مبتنی‌بر اشعه ماورا بنفش را آغاز کرده است

    کد خبر :521611
سامسونگ

سامسونگ اعلام کرد که فرآیند توسعه نسل جدید چیپ‌های 5 نانومتری را به وسیله لیتوگرافی مبتنی‌بر اشعه ماورا بنفش (EUV) با موفقیت انجام داده و به‌زودی نمونه این پردازنده‌ها را معرفی و به بازار عرضه خواهد کرد. این شرکت کره‌ای مدعی است که کارایی اسمارتفون‌ها به وسیله این چیپست 25 درصد افزایش خواهد داشت و مصرف انرژی آن 20 درصد کمتر از سایر چیپست‌های موجود در بازار است.

این چیپست مبتنی‌بر لیتوگرافی 5 نانومتری و توسط اشعه ماورا بنفش تولید شده و سامسونگ این محصول را در کارخانه ریخته‌گری Hwaseong توسعه خواهد داد. این کارخانه ظرفیت تولید خود را در اوایل سال 2020 افزایش خواهد داد.

با توجه به افزایش تولید چیپست‌های 7 نانومتری توسط این شرکت، به نظر می‌رسد که سامسونگ برنامه دراز‌مدتی برای تولید چیپست‌های 5 نانومتری خواهد داشت و احتمالا این چیپست‌ را در پرچمداران سری گلکسی S مورد استفاده قرار دهد.

علاوه‌بر تراشه‌های 5 نانومتری، سامسونگ با همکاری برخی از مشتریان خود، در حال کارکردن برروی تراشه‌های مبتنی‌بر لیتوگرافی اشعه ماورا بنفش 6 نانومتری است. با توجه به هزینه کم تولید چیپ‌های 6 نانومتری در مقایسه با تراشه‌های 5 نانومتری، احتمالا این شرکت قصد دارد تا تراشه‌های 6 نانومتری را برای محصولات میان‌رده و چیپست‌های 5 نانومتری را برای اسمارتفون‌های رده‌بالا معرفی و عرضه کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید