نتانیاهو با ۶۵ رأی پارلمان، مأمور تشکیل دولت جدید می‌شود

    کد خبر :521565
نتانیاهو

با حمایت بیش از نصف نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو»، او خود را برای تشکیل کابینه جدید آماده می‌کند.

بعد از اینکه حزب «لیکود» به ریاست «بنیامین نتانیاهو» توانست با اختلاف یک کُرسی، بیشترین کرسی‌های پارلمان رژیم صهیونیستی را در اختیار بگیرد، امروز (سه‌شنبه) 65 نماینده «کنست» (از 120 نماینده) از نخست‌وزیری دوباره وی حمایت کردند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» 29 نفر از نمایندگان احزاب «اسرائیل بیتونا»، «کولانو»، «بیت یهودی»، «شاس»، «اتحاد یهودیت توراتی»، «تکوما» و «عوتصما یهودیت» به‌علاوه 36 نماینده حزب لیکود در نامه‌ای رسمی به «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را برای نخست‌وزیری دولت جدید معرفی کردند.

به گزارش فارس،با اعلام نظر ده حزب از یازده حزب تشکیل‌دهنده پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) درباره نخست‌وزیر بعدی این رژیم، «بنی گانتز» رهبر ائتلاف «آبی و سفید» توانست نظر 45 نفر از نمایندگان را جلب کند.

بدین‌ترتیب ائتلاف لیکود به رهبری نتانیاهو توانست مجددا اکثریت برای تشکیل دولت را به‌دست آورد و راه پنجمین دوره نخست‌وزیری نتانیاهو هموار شد. احتمال می‌رود ریولین روز آینده نتانیاهو را رسما مأمور تشکیل دولت جدید این رژیم کند.

نتانیاهو از سال ۲۰۰۹ تاکنون در سه دوره متوالی زمام قدرت را در دست دارد و از سال ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ هم این سمت را در اختیار داشت.

انتخابات پارلمانی در فلسطین اشغالی سه‌شنبه ۲۰ فروردین برای تعیین کابینه جدید رژیم صهیونیستی برگزار شد. انتخابات پارلمان (کنست) رژیم صهیونیستی، هر چهار سال برگزار می‌شود و حزب یا ائتلافی که بیشترین آراء را (مستقلا یا از طریق ائتلاف با دیگر احزاب) به دست آورد، نخست‌وزیر آینده را معرفی می‌کند.

در تاریخ سوم دی سال گذشته بود که پارلمان رژیم صهیونیستی درپی عدم توافق سران کابینه ائتلافی نتانیاهو بر سر تعیین تکلیف نمودن درباره تصویب یک قانون جنجالی (لایحه استخدام یهودیان ارتدکس افراطی)، منحل و تصمیم به برگزاری انتخابات زودهنگام گرفته شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید