ورود تهیه‌کنندگان به سینما مشروط می‌شود

    کد خبر :521367
سینما مشروط

براساس آیین‌نامه‌ای که جمعی از تهیه‌کنندگان عضو صنوف تهیه‌کنندگی سینمای ایران تدوین کرده‌اند، اسامی تهیه‌کنندگانی که شرایط لازم برای حضور در سینما را دارند، به زودی اعلام خواهد شد.

مدتی است صنوف چهارگانه تهیه‌کنندگان سینمایی در تلاش هستند تا زیر یک چتر واحد قرار بگیرند و بتوانند در یک راستا و با قوانین مشترک فعالیت‌های خود را ادامه دهند و نقطه پایانی بر فعالیت‌های صنفی موازی در این حوزه پرچالش بگذارند.

یکی از مهمترین مسائلی که صنوف تهیه‌کنندگی با آن روبرو هستند، ورود تهیه‌کنندگانی است که صلاحیت تهیه‌کنندگی نداشته، از هر طریقی وارد سینما می‌شوند و اتفاقاً مشکلاتی را هم به وجود می‌آورند.

طی چند سال اخیر ورود پول‌های مشکوک به میدان تولید، سرمایه‌گذاری‌های غیرمعمول در سینما، درخواست تهیه‌کنندگی از سوی برخی از سرمایه‌گذاران گمنام که برخی حتی پرونده‌های مفتوح در دادگاه قضائی دارند و موارد دیگری از این دست، سبب شده تا صنوف تهیه‌کنندگی دست به دست هم دهند و آئین‌نامه‌ای را تدوین کنند که بر اساس آن شرایط و ضوابط پذیرش تهیه‌کنندگان در سینمای ایران را مشخص شود.

در همین راستا، یک تیم ۱۲ نفر از تهیه‌کنندگان سینمای ایران که عضو صنوف مختلف تهیه‌کنندگان هستند، مسئولیت این کار را برعهده گرفته‌اند؛ در روزهای اخیر این تیم آئین‌نامه‌ای را برای حرفه تهیه‌کنندگی آماده کرده که قوانین و ویژگی‌های لازم برای تهیه‌کنندگی سینما به طور کامل در آن تشریح شده است.

بر اساس این آئین‌نامه و قوانینی که بر مبنای آن طراحی و تأیید شده، تهیه‌کنندگان واقعی سینما شناسایی می‌شوند و در نهایت اساسنامه‌ای بر مبنای آئین‌نامه اولیه، جهت شکل‌گیری صنف واحد با هدف یکپارچه‌سازی صنوف تهیه‌کنندگی نوشته می‌شود.

طبق این اساس‌نامه لیست اسامی کسانی که واجد شرایط تهیه‌کنندگی در سینما هستند به زودی اعلام خواهد شد.

طبق اعلام سید ضیا هاشمی دبیر شورای یکپارچگی تهیه‌کنندگان سینمای ایران، مسئولان سازمان سینمایی تنها تا پایان فروردین‌ماه ۹۸ به صنوف چهارگانه تهیه‌کنندگی مهلت داده‌اند تا ذیل چتر واحد گردهم بیایند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید