مدیرکل امور مرزی وزارت کشور:

بازگشایی مرز کوزه رش سلماس در حال پیگیری است

    کد خبر :521331
گشایش مرزهای جدید

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: نگاهمان به گشایش مرزهای جدید در کشور مثبت است و بازخوردهای بسیار مطلوبی هم از گشایش‌های مرزی دریافت کرده‌ایم.

شهریار حیدری در جلسه بررسی وضعیت مرز کوزه رش سلماس افزود: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته توسط تیم کارشناسی، چهارشنبه صبح این هفته طی جلسه‌ای در تهران با حضور مسئولین استانداری آذربایجان غربی و کارشناسان ذیربط در خصوص مرز کوزه رش سلماس برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: بعد از وزارت کشور، بحث بازگشایی مرز در وزارت صنعت، معدن و تجارت و سپس در جلسه هیئت دولت مورد بررسی قرار خواهد گرفت که امیدواریم با پیگیری‌های مسئولین شهرستانی، استانی و نماینده مردم شریف سلماس در مجلس، این روند با سرعت هرچه تمام به انجام برسد.

حیدری با بیان اینکه قطعاً بازگشایی این مرز کمکی برای کاهش ترافیک مرزهای دیگر استان خواهد بود، خاطرنشان کرد: امیدواریم طی هفته‌های آینده خبر رسمی بازگشایی مرز سلماس به سمع و نظر مردم این شهرستان برسد.

فرماندار سلماس نیز گفت: مرز سلماس دارای ظرفیت‌های بالقوه ای برای تبدیل به هاب اقتصادی منطقه می‌باشد.

به گزارش ایسنا، مرتضی اصغری در جلسه بررسی وضعیت مرز کوزه رش سلماس که با حضور تیم کارشناسی امور مرزی وزارت کشور برگزار شد، گفت: سلماس شهری امن در آذربایجان غربی است و دارای ظرفیت‌های بالقوه برای برای تبدیل به هاب اقتصادی منطقه می‌باشد.

اصغری بیان کرد: جنگ اقتصادی تحمیل شده بر کشور می‌طلبد تا با راه‌هایی از جمله ایجاد مرزهای رسمی اثرات جنگ اقتصادی دفع شود.

وی افزود: هم اکنون ۵۰۰ هکتار زمین در مرز کوزه رش و ۱۵۱ هکتار زمین در کنار شهرک صنعتی سلماس برای راه اندازی در نظر گرفته شده و آماده واگذاری برای سرمایه گذاری است.

به گزارش ایسنا،فرماندار سلماس تصریح کرد: با توجه به موافقت کشور ترکیه برای ایجاد مرز در بورالان ماکو و کوزه رش سلماس، کوزه رش بهترین ظرفیت برای افزایش مناسبات اقتصادی بین دو کشور است.

اصغری خاطرنشان کرد: طبق آمار ماهیانه ۵۰ الی ۶۰ هزار نفر از مرزهای استان به ترکیه سفر می‌کنند و با بازگشایی این مرز شاهد افزایش قابل توجه تردد مرزی به کشور ترکیه خواهیم بود. ایجاد این مرز رسمی می‌تواند موجب توسعه اقتصادی استان و ارتقا سطح معیشتی مردم محروم این منطقه شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید