جدیدترین اخبار
27 فروردین 1398 ساعت 17:28 اقتصادی کد خبر :521292

آقای وزیر صنعت فکر اساسی برای مدیران ناکارآمد خودروسازی کنید/عضویت فرد نزدیک به مدیرعامل ایران خودرو در 6 شرکت تابعه

رونق تولید در صنعت خودرو نیازمند مدیران قدرتمند، غیرسیاسی، متخصص و مدبر دارد تا بتواند با فعال سازی ظرفیت های مختلف کشور در حوزه تحقیق و پژوهش، طراحی پلتفرم، محصولات باکیفیت و رقابتی به بازار عرضه کنند. ولی آیا با مدیران کنونی صنعت خودرو کشور می توان امید به رونق تولید داشت؟
با وضعیت موجود بعید به نظر می رسد با مدیران کنونی در صنعت خودرو بتوان به آینده صنعت امیدوار بود.به عنوان نمونه می توان به مدیریت حاکم در شرکت ایران خودرو اشاره کرد.

آقای مهندس هاشم یکه زارع، مدیرعامل ایران خودرو یکی از معدود مدیرانی بوده که دارای دوران مدیریت باثبات 6 ساله است. این دوره زمانی، فرصت کافی برای هر تغییر و تحولی را فراهم می آورد. ولی سوال اینجا است که وی چقدر توانسته در این 6 سال ایران خودرو را به یک شرکت رقابتی تبدیل کند؟
هرچند که برخی از جمله امیرحسین کاکایی، استاد دانشگاه و مشاور شرکت ایران خودرو معقتدند آقای هاشم یکه زارع فردی است که :
 بدون حاشیه‌سازی، حداقل از جانب خودش، برنامه‌ها را آرام پیش ببرد و کارکنانش را به روی کار اصلی متمرکز کند
  اصرار دارد که نباید مدیران اتوبوسی بیایند. به همین دلیل با کمترین جابجایی در ارکان سازمانی شروع کرد و هم اکنون هنوز افراد معدودی را از بیرون سازمان به داخل آورده است و به‌شدت اصرار بر استفاده از نیروهای درون‌سازمانی دارد
 یک سیاستمدار است
 در این سالها اجازه رشد به افراد را داده است و در عین حال بتدریج افرادی را که نتوانسته‌اند کارآمدی خود را در جایگاه خود بالا ببرند جابجا كرده، تا شاید در جایگاه جدید بتوانند عملکرد بهتری را از خود نشان دهند
 دارای توان مذاکره، شجاعت و تعلق ملی است که کمتر نمود بیرونی پیدا کرده است. که این موضع و خصوصیت را می‌توان در قبول تمامی شرایط ایران توسط شرکت پژو و فشار زیاد به شرکت رنو و ایجاد این قراردادهای بین‌المللی و کنسرسیوم مشاهده کرد
ولی شواهد و قرائنی وجود دارد که عملکرد وی را در این شرکت با سوال روبرو کرده است. به عنوان مثال می توان به حضور یکی از افراد نزدیک وی در 6 شرکت تابعه ایران خودرو اشاره کرد. علی شیخی، که در حال حاضر رئیس هیئت مدیره شرکت خاص کارکنان ایران خودرو است همزمان در شرکت قطعات اتومبیل ایران، سرمایه گذاری سمند، ایران خودرو دیزل، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و شرکت غایت نگر عضو هیئت مدیره می باشد.

رای دادن به این مطلب
Ad

حامد كاظمي

ظاهرا گوش آقاي وزير به اين حرفها بدهكار نيست!

Ad

روی خط خبر

  • پرونده قاری مشهور در دیوان عالی کشور بررسی مجدد می‌شود
  • مرور خاطرات عبدی با اکران مردمی «ایکس لارج»
  • فضای مجازی میدان‌ نبرد دشمنان علیه حجاب
  • جمع‌آوری ۱۶۵ میلیارد تومان فطریه توسط کمیته‌امداد
  • حالا معنی انتخاب «ژاپن» به عنوان واسطه بین ایران و آمریکا را بهتر درک می‌کنیم
  • تشکیل جلسه فوق‌العاده برای تصمیم‌گیری درباره تغییر ساعات کاری ادارات استان تهران
  • دو مستند ایرانی در بخش ویژه جشنواره آمریکایی
  • در نقد توئیت آقای سخنگو
  • تهیه طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران پس از 100 سال
  • لیست اموال خود را اعلام کنید ولی ما را مسخره نکنید!
  • معرفی هیأت داوران یک مسابقه تئاتری
  • تعطیلی سینماها در روز هشتم تیرماه
  • مسکن اجتماعی وتو شد!
  • شطرنج بازی که با حریف اسرائیلی بازی نکرد به تلویزیون می‌آید
  • جرمی هانت: ورود به یک جنگ با ایران را حتی تصور هم نمی‌کنیم
  • ایجاد دبیرخانه سه‌شنبه‌های بدون خودرو در منطقه ۶
  • الواح هخامنشی منتظر ویزای ایران
  • از سرگیری تسویه مطالبات کارکنان شرکت بهره‌برداری مترو
  • طرح سوال از وزیر کشور برای توضیح درباره برخورد نیروی انتظامی با یک دختر
  • نیم نگاهی به سریال جدید شبکه 2
  • واسطه‌ها اجازه کاهش قیمت گوشت را نمی‌دهند
  • «تگزاس ۲» روی پرده سینماهای اروپا
  • مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی شد
  • آلودگی «بو» ناشی از دامپروری در تهران
  • ادعای بولتون: ایران غنی‌سازی اورانیوم را افزایش داده/ تا زمانی که آنها به میز مذاکره باز نگردند، به تحریم‌ها ادامه می‌دهیم
  • چرا انگلیس برای مشارکت نظامی با آمریکا علیه ایران اعلام آمادگی کرد؟
  • اعتبار «جمع‌آوری بخاری‌های نفتی مدارس تا اول مهر» تأمین شد
  • یک فرصت استثنایی برای سینما / نگاه‌مان را فقط معطوف به جشنواره‌های اروپایی نکنیم
  • تدارک ویژه شبکه 5 برای تابستان مخاطبینش
  • دولت در پرداخت حقوق‌ها تخلف کرده است/ ابلاغ غیرقانونی مجلس، منشأ تخلف دولت است!