امن ترین خودروی شاسی بلند سایز متوسط جهان را بشناسیم

  • خودرو
  • سه شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ۱۲:۴۱
    کد خبر :521276

تسلا جدیدترین عضو خانواده خود، یعنی شاسی بلند سایز متوسط تسلا مدل Y را به عنوان امن ترین خودرو در این رده معرفی کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، بعد از راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی گسترده و انتشار چندین پیش نمایش از سوی تسلا طی ماه‌های اخیر، در نهایت خودروی مورد انتظار این شرکت در قالب یک خودروی شاسی بلند سایز متوسط رونمایی شده است و طبق ادعای منابع خبری، با قیمت پایه 39 هزار دلاری ثبت سفارش شده و به مشتریان عرضه خواهد شد که برای خودروی شاسی بلند تمام الکتریکی با برند معتبر تسلا یک قیمت قابل قبول خواهد بود، بویژه اینکه خودروی تسلا مدل Y مجهز به 2 موتور الکتریکی بوده و تبدیل به یک خودروی تمام چرخ محرک می شود.


خودروی جدید تسلا مدل Y به اندازه کافی بزرگ است تا بتوان 7 سرنشین بزرگسال را درون آن جا داد و همچنین وسایل محدوده در انتهای کابین قرار داد. این خودرو جلوه گر پیشرفت و عملکرد برتر تسلا خواهد بود و این شرکت مدعی شده است که موتورهای قدرتمند با راندمان بالای این خودرو می تواند شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت حدودا 3.5 ثانیه و همچنین سقف سرعت بسیار خوب 240 کیلومتر برساعت داشته باشد.

شرکت سازنده مدعی است که با خرید نسخه استاندارد اتومبیل می توان محدوده حرکت 230 مایل با یکبار شارژ کامل باتری‌ها، یا به عبارتی دقیق‌تر محدوده حرکت 370 کیلومتر با یکبار شارژ کامل باتری های اتومبیل داشت. این درحالیست که برای مشتریان محافظ کار و کسانی که دوست ندارند اتومبیل خود را در فواصل کمتری به شارژ بزنند، نسخه Long Range در نظر گرفته شده است که با یکبار شارژ کامل امکان حرکت 300 مایل، یا مسافت بیش از 480 کیلومتر خواهد داشت.

سقف اتومبیل شیشه پانورما بوده و صندلی های اتومبیل همانند دیگر محصولات تسلا مجهز به روکش های ضدآب خواهد بود. با حفظ صندلی های اتومبیل، در مجموع 1.9 متر مکعب فضای ذخیره سازی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و موضوع مهم‌تر از این‌ها، عدم نیاز کاربران به کلید برای ورود به داخل کابین خواهد بود، زیرا تسلا مدل Y با اتصال به گوشی تلفن همراه مالک اتومبیل می تواند دسترسی آن را به امکانات اتومبیل فراهم کند، هرچند اتصال تلفن همراه مزایای دیگری هم نظیر فرخوانی یا خروج از پارک محصور، ردیابی مکان اتومبیل، فعال کردن محدودیت سرعت برای کسانی که اتومبیل را قرض گرفته اند و خیلی موارد دیگر که دلایل متعددی برای خرید این اتومبیل توسط مشتریان فراهم می کند.

تسلا مدل Y به گونه ای طراحی شده است که امن ترین خودروی شاسی بلند سایز متوسط جهان باشد. این خودرو از کنترل کننده های الکترونیکی، مرکز ثقل پایین، ساختار مستحکم بدنه و همچنین توجه ویژه به مناطق کوچک بدنه سود می برد که در بیشتر مواقع از سوی سازندگان نادیده گرفته می شود. علاوه بر این، طراحی آیرودینامیکی و همچنین فناوری پیشرفته باتری اتومبیل باعث شده تا مصرف انرژی تسلا مدل Y بسیار بهینه و کارآمد باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید