۴۰ محصول دریایی استانداردسازی شد

    کد خبر :520901
محصول دریایی

با تلاش کمیته دریایی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف حمایت از کالا و محصولات ایرانی، ۴۰ محصول دریایی بومی، استانداردسازی شد.

به گزارش  بازتاب به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گستردگی صنایع دریایی ایران بازار بزرگی را برای محصولات دریایی کشور فراهم کرده است که متأسفانه بخش عمده‌ای از این بازار توسط محصولات خارجی تأمین می‌شود.

محصولات تولیدی ایرانی نیز برای قابلیت استفاده در دریا یا به عبارتی تجاری‌سازی، نیاز به اخذ گواهینامه‌های دریایی دارند. بر این اساس حمایت از اخذ گواهینامه‌های دریایی برای تأمین این بازار توسط محصولات داخلی الزامی است.

بر همین اساس و برای استانداردسازی محصولات دریایی، کمیته دریایی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با مؤسسه رده‌بندی ایرانیان سال ۹۳، تفاهم نامه‌ای امضا کرد که بر مبنای این تفاهم نامه، ستاد بخشی از هزینه‌های صدور گواهینامه‌های دریایی محصولات تولیدکنندگان داخلی را تأمین می‌کند.

طی این تفاهم‌نامه، مؤسسه رده‌بندی ایرانیان با ارزیابی محصولات متقاضیان، در صورت احراز شرایط، گواهینامه دریایی صادر می‌کند.

بر همین اساس، تاکنون ۴۰ محصول با حمایت ستاد موفق به اخذ گواهینامه دریایی شده‌اند که از این تعداد، ۸ محصول در سال ۹۷ به تأیید رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید