اپل در حال صرف هزینه‌ای چند صد میلیون دلاری برای جذب بازی‌ها به سرویس بازی‌های اشتراکی Arcade است!

    کد خبر :520655
اپل

اکنون تقریبا همه می‌دانند اپل در تلاش است تا بتواند تمام بازی‌های سطح بالا را برای استفاده از سرویس بازی‌های اشتراکی در حال آماده سازی آرکید (Apple Arcade games service) ترغیب نماید. اما تا چه حد می‌تواند در این کار موفق باشد و تا کجا پیش خواهد رفت؟ ظاهرا طبق شواهد موجود هیچ چیز جلودارش نخواهد بود!

منابع فایننشال تایمز مدعی شده‌اند شرکت اپل صد‌ها میلیون دلار و در مجموع رقمی بالغ بر 500 میلیون دلار تنها به منظور تامین امنیت بازی برای مشترکان خود هزینه کرده است. گزارش شده هر عنوان بازی چندین میلیون دلار خرج روی دست کوپرتینونشینان گذاشته است و در صورتی که توسعه‌دهندگان موافقت نمایند تا به طور موقت بازی‌هایشان تحت پلتفرم‌های اندروید و کنسول‌های بازی مانند Xbox Game Pass اجرا نشوند، پیشنهادات اپل رنگین‌تر خواهد بود و آپشن‌های جذاب بیشتری برای توسعه‌دهنده در متن قرارداد‌ گنجانده خواهد شد! البته اپل چنین خبری را تکذیب کرده است.

با این حال اگر دقت داشته باشید درک خواهید کرد اپل برای خود یک مسئولیت و تعهد بزرگ را متصور است. همان‌طور که برای اولین نمایش تلویزیون اختصاصی اپل با نام Apple TV+ بیش از یک میلیارد دلار صرف گردیده است. پس با توجه به هدف‌گذاری‌های شرکت انجام چنین سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و اقداماتی نیز دور از ذهن نیست. ضمنا اگر سرویس بازی‌های اشتراکی اپل نتواند بازی‌های جذاب و پرطرفداری را ارایه نماید، قطعا در جذب کاربران و در نهایت درآمدزایی نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

سرویس بازی‌های اشتراکی آرکید اپل قصد دارد در دوره‌ای که بازی‌های رایگان یکه‌تازی می‌کنند، خونی تازه در رگ‌های بازی‌های پولی تزریق نماید و از سوی دیگر نیز جایگاه تاریخی خود را نسبت به رقیب قدرتمند خود، اندروید، در زمینه بازی تقویت نماید و بدین منظور با ایده بازی‌های اختصاصی iOS و یا بازی‌هایی که اول نسخه iOS آنها تولید می‌شود، کار را آغاز کرده است. در حقیقت فعلا اپل برای توسعه‌‌دهندگان و سازندگان بازی که به این پروژه اپل می‌پیوندند سود دندان‌گیری در نظر گرفته است تا بتواند گیمر‌های موبایلی و استودیو‌های بازی را با iOS همراه کند!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید