خارجی‌ها «بچه های آسمان» را بازسازی می‌کنند

    کد خبر :520592
بازسازی فیلم ایرانی «بچه های آسمان»

نسخه تامیلی «بچه های آسمان» با عنوان «خواهر گنجشک» تابستان امسال راهی سینماها می شود.

به نقل از منابع خبری هند، سامی کارگردان تامیلی فیلم های بحث برانگیز و پر سر و صدایی مانند «جانور/Mirugam»، «دره رود سند/Sindhu Samaveli» و «زندگینامه/Uyir» درحال بازسازی فیلم ایرانی «بچه های آسمان» ساخته مجید مجیدی است.

این فیلم با نام «خواهر گنجشک/Akka Kuruvi» تابستان امسال راهی سینماها می شود. سرمایه گذاری این فیلم را شرکت فیلمسازی مَدرس‌موتو برعهده دارد.

در فیلم «خواهر گنجشک» داویا بازیگر خردسال تامیلی نقش دختر ۷ ساله و ماهین نقش پسر ۱۱ ساله را ایفا می کنند. در این فیلم همچنین تارا جاگادامبا بازیگر محبوب کلاسیک نیز نقش مادر خانواده و سنتی‌کومار هم نقش پدر خانواده را بازی می کنند.

سامی کارگردان فیلم درباره چگونگی انتخاب «بچه های آسمان» برای بازسازی به خبرنگاران گفت: آخر هفته ها برای فرزندانم فیلم های کارتونی نمایش می دادم، یک روز آنها از من پرسیدند چرا هیچ فیلم سینمایی با شخصیت های واقعی انسان ها برای بچه ها ساخته نشده است، آنجا بود که من فیلم «بچه های آسمان» را به آنها نشان دادم. در آن موقع خواهرم که در روستا زندگی می کند به دیدن ما آمده بود او به من گفت اینها فیلم هایی هستند که باید در تامیل ساخته شوند. بدین ترتیب تصمیم گرفتیم حقوق فیلم را خریداری کنیم و برای تماشاگران تامیلی نسخه ای از «بچه های آسمان» را بسازیم.

سامی همچنین درباره انتخاب نقش های دختر و پسر فیلم چنین اظهارنظر کرد: من از بیش از ۲۰۰ بچه برای بازی در نقش های اصلی فیلم آزمون گرفتم و سرانجام به داویا و ماهین رسیدم.

فیلمبرداری این فیلم به مدت ۵۵ روز در بخش های کودایکانال و پوم‌پاری به طول انجامید.

«بچه های آسمان» فیلم تحسین شده مجید مجیدی کارگردان ایرانی است که توانست در سال ۱۹۹۷ نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شود. این فیلم داستان خواهر و برادری از خانواده‌ای فقیر است، درام «بچه های آسمان» زمانی شکل می گیرد که کفش‌های خواهر گم می‌شود و او و برادرش به ناچار باید از یک جفت کفش‌ استفاده کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید