جهش ۳۶۰درصدی خرج‎کرد دولت در ماه منتهی به سال انتخابات

    کد خبر :52057

بر اساس گزارش بانک مرکزی، تنها در اسفند ماه سال گذشته ۵۳ هزار میلیارد تومان به هزینه های جاری و عمرانی اختصاص پیدا کرده که این رقم ۲.۶ برابر میانگین ماهانه در این سال بوده است.

به گزارش خبرنگاران پویا، بر اساس گزارش بانک مرکزی میزان هزینه‌های جاری دولت در سال95 ، 207 هزار میلیارد تومان و میزان اعتبارات عمرانی در کل سال گذشته حدود 42 هزار میلیارد تومان بوده است.

بر این اساس میانگین ماهانه هزینه های جاری و اعتبارات عمرانی در این سال 20 هزار میلیارد تومان بوده که این رقم در ماه اسفند 53 هزار میلیارد تومان یعنی بیش از 2.6 برابر بوده است.

این درحالی است که در بهمن ماه سال گذشته کل هزینه های جاری دولت 178هزار میلیارد تومان و اعتبارات عمرانی تنها 18.5 هزار میلیارد تومان بوده است.

به این ترتیب پرداختهای عمرانی دراخرین ماه سال نسبت به 11 ماه گذشته حدود 24 هزار میلیارد تومان و پرداختهای هزینه ای حدود 29 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. در واقع تنها در یک ماه 53 هزار میلیارد تومان به مجموع پرداختهای هزینه ای و عمرانی دولت افزوده شده است.

گفتنی است، برخی کارشناسان معتقدند، نزدیک شدن به فصل انتخابات با افزایش یک باره هزینه کرد دولت در ماه پایانی سال بی ارتباط نبوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید