تصویب صورت‌های مالی سازمان بیمه سلامت ایران در مجمع عمومی عادی سالیانه

    کد خبر :520567
محمد تقی باباجانی

معاون دفتر مجامع، امور شرکت‌ها و حسابرسی داخلی سازمان بیمه سلامت ایران از تصویب صورت‌های مالی سازمان بیمه سلامت ایران در مجمع عمومی عادی سالیانه خبر داد.

محمد تقی باباجانی گفت: از آنجایی که سازمان بیمه سلامت ایران یک شرکت دولتی محسوب می‌شود، ملزم به تهیه صورت‌های مالی اساسی است که باید سالیانه برای آن مجمع عمومی تشکیل شود. وزارت بهداشت، وزارت اموراقتصادی و دارایی، وزارت رفاه، سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی اعضای مجمع سازمان را تشکیل می‌دهند که صورت‌های مالی سازمان را طی برگزاری مجامع مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: طبق قانون، در شرکت‌های دولتی، صورت‌های مالی اساسی بعد از اتمام هر سال مالی باید به تصویب مجمع برسد. در واقع این مجامع عمومی سالیانه عملکرد یک سال مالی هیات مدیره و مدیرعامل سازمان را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و در نهایت پس از بررسی و تائید مورد تصویب قرار می‌گیرد که در حقیقت مهر تائیدی بر عملکرد هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان است.

معاون دفتر مجامع، امور شرکت‌ها و حسابرسی داخلی سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه طی برگزاری مجمع عمومی در پایان سال گذشته عملکرد سال ۹۶ مورد بررسی قرار گرفت، گفت: صورت‌های مالی سازمان مورد تصویب اعضای مجمع قرار گرفت و بندهای حسابرسی سازمان تا ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد. یعنی نواقصی که حسابرسان و بازرسان قانونی مجمع به عملکرد سال ۹۵ گرفته بودند، با تلاش و پیگیری واحدهای مربوطه با محوریت دفتر مجامع و امور شرکت‌ها تا ۲۰ درصد در سال ۹۶ کاهش پیدا کرد.

باباجانی با بیان اینکه تصویب صورت‌های مالی توسط اعضای مجمع به عملکرد سازمان اعتبار می‌بخشد، افزود: سالانه بیش از ۱۵هزار میلیارد تومان گردش مالی در سازمان وجود دارد که ارائه گزارش مطلوب از سوی بازرسان قانونی باعث سرافرازی مدیران سازمانی می‌شود؛ چرا که توانسته‌اند طبق قانون منابع را در جای خود و به درستی هزینه کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، وی ادامه داد: اعضای مجمع هر ساله تکالیفی را برای سازمان در نظر می‌گیرند که شاهد کمترین خطا در این بخش باشیم. در سال جاری تلاش خواهیم کرد ضمن تعامل مناسب با دستگاه‌های نظارتی به خصوص حسابرس مستقل و بازرس قانونی سازمان جهت ارائه گزارشات به موقع، ایرادات سال قبل برطرف شود.

به گزارش ایسنا، معاون دفتر مجامع، امور شرکت‌ها و حسابرسی داخلی سازمان بیمه سلامت گفت: با توجه به کیفیت مناسب برگزاری مجمع، در پایان نمایندگان مجمع عمومی از دستاورد حاصل شده در اخذ گزارش مناسب از حسابرس مستقل و بازرس قانونی(سازمان حسابرسی)، مدیریت و منطقی‌سازی هزینه‌ها، استقرار سازمان الکترونیک، حذف دفترچه، رفع همپوشانی، جلوگیری از همپوشانی جدید و تجمیع ساختمان‌های اداری در ستاد قدردانی کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید