میرزایی عضو فراکسیون امید: منافع ملی در پیوستن به FATF ملاک تصمیم قرار بگیرد نه اقدامات آمریکا

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ۱۰:۲۱
    کد خبر :520496
فراکسیون امید

ایسنا نوشت: رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که در بررسی و تصویب لوایح CFT و پالرمو و همچنین پیوستن به FATF منافع و امنیت ملی باید ملاک تصمیم قرار بگیرد نه اقدامات آمریکا.

جلال میرزایی اظهار کرد: موضوع لوایح CFT و پالرمو و پیوستن به FATF پیش از این محل اختلاف بود که مجلس آن را تصویب کرد و با ایراد شورای نگهبان این لوایح به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت. اطلاعاتی که از جلسات مجمع بیرون آمد هم این بود که طیفی که اکثریت هستند مخالف پیوستن به این کنوانسیون‌ها بودند.

نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: به نظر می‌رسد قراردادن سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی توسط آمریکا موضع مخالفان پیوستن به FATF را تقویت می‌کند کما این که برخی از اعضای مجمع تشخیص که پیش از این تحت فشارهای داخلی مردد بودند و موضع مثبت گرفته بودند بعد از قرار گرفتن سپاه در لیست سازمانهای تروریستی از حالت تردید درآمدند و به جبهه مخالفان پیوستند.

میرزایی یادآور شد: به نظر می‌رسد ما نباید تصمیماتمان بر اساس واکنش به اقدامات آمریکا باشد. ما باید بر اساس مصالح و منافع خودمان عمل کنیم و منافع و امنیت ملی را ملاک تصمیم قرار دهیم نه اقدامات آمریکا را.

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس همچنین یاد آور شد: گاهی امریکایی‌ها اقداماتی را انجام می‌دهند که منافع ما را به خطر بیندازند و به سمتی ببرند که تصمیمات اشتباه بگیریم. در این شرایط نیاز است که همه ارکان تصمیم‌گیر کشور خصوصاً مجمع تشخیص مصلحت نظام در این زمینه با هوشیاری برخورد کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید