کاهش آلودگی هوا و دریا با استفاده از سوخت کم سولفور کشتی ها

    کد خبر :520478
کاهش آلودگی هوا و دریا

حق شناس گفت: استفاده کشتی‌ها از سوخت کم سولفور از سال ۲۰۲۰ میلادی الزامی شده و وزارت نفت باید اقدامات لازم را انجام دهد.

هادی حق شناس، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه از سال ۲۰۲۰ میلادی استفاده از سوخت کم سولفور در تمام کشتی‌های دنیا الزامی می‌شود، گفت: در ایران هم استفاده از سوخت کم سولفور در تمام کشتی‌ها و شناور‌ها الزامی شده و این موضوع را از سال‌های گذشته به وزارت نفت اعلام و ابلاغ کرده‌ایم.

وی گفت: وزارت نفت برای اجرای سوخت کم سولفور کشتی‌ها سه راهکار دارد که عبارت است از استفاده از دستگاه اسکرابر، واردات فرآورده سوخت کم سولفور از کشور‌های همسایه و توزیع آن بین کشتی‌ها و استفاده از فرآورده نفت و گاز (گازوئیل) از جمله راهکار‌هایی است که وزارت نفت باید برای این سوخت کم سولفور به کار بگیرد.

به گزارش افکارنیوز،معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه مذاکرات و جلسات مختلفی بین سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت نفت در همین رابطه برگزار شده است، گفت: وزارت نفت باید تا یکسال آینده یکی از این راهکار‌ها برای تأمین سوخت کم سولفور به‌کار گیرد و امیدواریم هرچه سریعتر این موضوع را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

حق‌شناس تأکید کرد: ایران توانایی تولید سوخت کم سولفور کشتی‌ها و شناور‌ها را دارد، ولی به نظر می‌رسد وزارت نفت تمایلی ندارد این موضوع را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

وی درباره مزایای استفاده از سوخت کم سولفور گفت: کاهش آلودگی هوا و همچنین کاهش آلودگی‌های نفتی در دریا تنها بخش کوچکی از مزایای این سوخت است و ایران از دهه ۸۰ استفاده از آن را به دستگاه‌های مسئول اعلام کرده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: در ایران باید تمام کشتی‌ها از این سوخت استفاده کنند و با توجه به آنکه ۲۰۰ فروند کشتی اقیانوس پیما در ایران وجود دارد، بنابراین باید هرچه سریعتر وزارت نفت اقدامات لازم را در این باره انجام دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید