مشخص شدن عامل خسارت به تأسیسات برق خراسان‌شمالی

    کد خبر :520455
تأسیسات برق خراسان‌شمالی

قائم مقام شرکت برق خراسان شمالی از جابجایی تیرهای برق جانمایی شده در بستر رودخانه‌ها طی امسال خبر داد.

علیرضا علیخانی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با مدیران شهرستانی شرکت برق خراسان شمالی اظهار کرد: طی این جلسه از مدیران شهرستانی درخواست شده تا بررسی‌های لازم را به عمل آوردند تا اگر تیر برق و یا شبکه برق در بستر رودخانه جانمایی شده، اعلام کنند که نسبت به جابجایی آن اقدام شود.

وی در پاسخ به این سوال که حدود چند درصد از زیرساخت‌های شرکت برق در بستر رودخانه‌های استان جانمایی شده‌اند؟ گفت: شرکت برق استان در جانمایی زیرساخت‌های برق همچون تیرها مسائلی مانند حریم‌ها را رعایت کرده است.

علیخانی افزود: به عنوان مثال اگر عرض بستر رودخانه ۵۰ متر باشد این شرکت در جانمایی تیرهای برق ۵۰ متر فاصله را در نظر گرفته است، اما در شهرستان‌های راز و جرگلان و مانه و سملقان، سیل، دو تیر برق را با خود برد و به هشت تیر برق دیگر نیز آسیب وارد شد که همگی بر اثر وزش باد شدید و وقوع طوفان بوده است.

این مقام مسئول در ارتباط با تیرهای برقی که جاری شدن سیلاب به آنها آسیب وارد کرده بود، توضیح داد: شرکت برق حریم‌های لازم را رعایت کرده اما لایروبی نشدن رودخانه‌ها موجب شد تا به هنگام شدت بارندگی سطح آب هم سطح با زمین شود در نتیجه سیلاب به زیرساخت‌های برق خسارت وارد کرد.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال حریم رودخانه به این شرکت تا ۵۰ متر اعلام شده است اما بارندگی‌های شدید عرض رودخانه را افزایش داد و سبب شد روان آب‌ها به تأسیسات خسارت وارد کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید