کاهش رشد اقتصادی در سراسر جهان

    کد خبر :520435

جدیدترین آمار در خصوص میزان رشد اقتصادی در سراسر جهان حاکی از آن است که شاهد کند شدن چشمگیر این شاخص در تمام نقاط دنیا هستیم.

به گزارش بازتاب، اگرچه امروزه انقباض بخش تولیدی چین یا کاهش قیمت نفت، توجه زیادی را به خود جلب کرده است، اما نشانه‌های کاهش رشد اقتصادی در سراسر جهان بسیار است. برای این مسئله نیز دلایل متنوعی وجود دارد؛ از جمله، تنش‌های تجاری ایالات متحده و چین، آشفتگی اقتصادی در کشورهایی مانند آرژانتین، ترکیه و ونزوئلا، ضعف در بخش خودروسازی آلمان و افزایش تدریجی نرخ بهره.

در ادامه، قابل ذکر است که Gita Gopinath، اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول، وضعیت کنونی اقتصاد جهانی را “گسترش قابل توجه ضعف جهانی” نامیده است و آمار ارائه شده از سازمان وی اثبات‌کننده این مسئله است که در واقع، اقتصاد جهانی هنوز در حال رشد است، اما سرعت روند رشد به شدت کاهش یافته است.

اروپا و آمریکا، هر دو در سال2018، روند رشد بسیار آهسته 2.2درصدی در تولید ناخالص داخلی را تجربه کردند. اروپای غربی بیش از کشورهای اروپای شرقی، از کاهش سرعت روند رشد اقتصادی به دلیل قوانین سنتی توسعه اقتصادی رنج می‌برد.

ژاپن تنها 0.8درصد و ایتالیا 0.9درصد رشد داشتند. آلمان، که به سختی از بحران اقتصادی خود در سه ماهه سوم سال 2018 گذشت، 1.5درصد رشد را تجربه کرد. اقتصاد چین نیز در سال 2018، 6.6درصد رشد داشت اما این رشد، از سال 2010، همچنان روند نزولی داشته است.

همچنین جالب توجه است که در حال حاضر منطقه آسیا-اقیانوسیه، بالاترین میزان رشد را نشان داده است و انتظار می‌رود این منطقه و به دنبال آن قاره آفریقا، در این بحبوحه رکود اقتصاد جهانی، تا سال 2023 قوی‌ترین رشد را داشته باشند.

در نمودار ارائه شده، درصد رشد تولید ناخالص داخلی از سال 2010 تا 2023، در مناطق مختلف جهان را مشاهده می‌کنید؛

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید