روش‌های حفظ هوشیاری ذهن با افزایش سن

    کد خبر :520421
حفظ هوشیاری ذهن

با افزایش سن علاوه بر تغییرات کوچک در توانایی‌های ذهنی مانند قدرت حافظه یا مشکلات جدی‌تری همچون ابتلا به بیماری آلزایمر، کاهش شناختی و ادراکی نیز می‌تواند ‌بر کیفیت زندگی فرد تاثیر بگذارد.

اگر چه برخی از انواع زوال عقل (دمانس) مانند بیماری آلزایمر به صورت تصاعدی پیشرفت کرده و هنوز درمانی ندارند اما برخی از روش‌های حمایتی وجود دارند که با افزایش سن می‌توانند ذهن فرد را آگاه و هوشیار نگه دارند.

شما می‌توانید این تمرینات مغزی را که در ادامه به نقل از سایت “وُمنزدی” آورده شده از همین حالا آغاز کنید:

قلب خود را آماده نگه دارید

ورزش کردن نه تنها بدن شما را از لحاظ فیزیکی متناسب و سالم نگه می‌دارد، بلکه به همان اندازه برای ذهن شما نیز سودمند است. هفته‌ای ۱۵۰ دقیقه را به انجام ورزش‌های هوازی شدید از هر نوع و روشی که دوست دارید، اختصاص دهید.

مغز خود را به چالش بکشید

راه‌های زیادی برای به چالش کشیدن مغز وجود دارد. شرکت در فعالیت‌های اجتماعی، یادگیری یک زبان جدید، انجام بازی اسکربل (نوعی بازی کلمه‌سازی) در گوشی یا تلاش برای پختن غذایی جدید می‌توانند روش‌های مناسبی باشند.

هوشمندانه‌تر غذا بخورید

رژیم غذایی خود را با انواع توت‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان، سبزیجات برگ‌دار، ماهی و غلات کامل غنی سازید و چربی‌های اشباع و ترانس را حذف کرده یا کاهش دهید.

سلامت مغز خود را چک کنید

کمپین‌های زیادی با هدف آگاه کردن و توانمندسازی افراد در مورد سلامت مغزی‌شان راه‌اندازی شده است. می‌توانید این کمپین‌ها را در شبکه‌های مجازی دنبال کرده و تست‌های سلامت مغز را انجام دهید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید