گرانفروشی ایران‌ایرتور محرز بود

    کد خبر :520353
گرانفروشی ایران‌ایرتور

پس از رد ادعای رییس سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر گرانفروشی شرکت هواپیمایی ایران‌ایرتور، این سازمان اعلام کرد که گرانفروشی شرکت مربوطه محرز بوده و در این رابطه تذکر لازم نیز داده شده است.

۲۸ اسفندماه سال گذشته بود که علی عابدزاده – رئیس سازمان هواپیمایی کشوری – در حالی که همراه با وزیر راه و شهرسازی جهت بازدید از وضعیت پروازهای نوروزی به فرودگاه مهرآباد رفته بود در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اعتراضات مردمی نسبت به گران‌فروشی برخی شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد که شرکت‌های هواپیمایی ماهان و ایران‌ایر تور بنا بر تشخیص سازمان تعزیرات نسبت به قیمت‌های تعیین شده گران‌فروشی کرده و به همین دلیل نیز جریمه شده‌اند.

وی ادامه داد: اگر شرکت‌های هواپیمایی گران‌تر از سقف تعیین شده اقدام به فروش بلیت کنند مردم می‌توانند شکایت خود را به سازمان هواپیمایی اعلام کنند تا با معرفی آن شرکت به سازمان تعزیرات با آن برخورد شود، سقف قیمت بلیت هر شرکت هواپیمایی مشخص است و نرخ‌های مربوطه به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه شده است و مردم باید دقت کنند بالاتر از سقف‌های تعیین شده بلیت نخرند.

به گفته عابدزاده در آن زمان، شرکت‌های هواپیمایی ماهان و ایران ایر تور بنا بر تشخیص سازمان تعزیرات نسبت به قیمت‌های تعیین شده گران فروشی کردند که به همین دلیل نیز جریمه شدند.

وی تاکید کرد که سازمان تعزیرات به خط است و اگر مردم با گران فروشی شرکت‌های هواپیمایی روبرو شدند می‌توانند این مساله را به سازمان هواپیمایی اعلام کنند علاوه بر این رصد قیمت‌ها توسط سازمان هواپیمایی کشوری انجام و اگر بلیتی خارج از نرخ تعیین شده فروخته شود با آن برخورد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، با این وجود رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص رد ادعای رئیس این سازمان مبنی بر گران‌فروشی شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تور، اظهار کرد: به طور حتم اگر این مساله برای رئیس سازمان هواپیمایی کشوری محرز نبود چنین مسأله‌ای اعلام نمی‌شد کما این‌که در این رابطه به شرکت مذکور تذکرات شفاهی داده شده بود.

وی ادامه داد: این موضوع مربوط به قبل از آغاز پروازهای نوروزی بود و تذکرات لازم در زمینه قیمت بلیت هواپیما به شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تور داده شده بود و جریمه نیز توسط دستگاه‌های دیگر مدنظر قرار گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید