سعیدی: اگر کنکور حذف نمی‎شود حداقل از حالت فعلی درآید

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ ۱۶:۱۵
    کد خبر :520343
کنکور

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کنکور حذف نمی‎شود باید حداقل از این حالت درآید.

فاطمه سعیدی در جمع خبرنگاران در لرستان با بیان اینکه در خصوص به تعویق افتادن کنکور بحثی نداشته‎ایم، اظهار کرد: ایجاد سهمیه مازاد برای داوطلبین موضوعی است که در کمیسیون مطرح شده و به عنوان پیشنهاد به وزارت علوم ارائه کرده‎ایم تا در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسد.

وی تصریح کرد: این سهمیه به گونه‎ای خواهد بود که خلاء آموزشی، فشارها و مصیبت‎های دانش‎آموزان سیل‌زده را جبران کند.

سعیدی به موضوع امتحانات نهایی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه این بحث به وزارت آموزش و پرورش مرتبط می‎شود، گفت: این وزارت باید پیشنهادهای خود را درمورد نحوه برگزاری این امتحانات به کمیسیون ارائه دهد تا مشکل درسی و معدلی برای دانش‎آموزان پیش نیاید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منتظر پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش در این خصوص هستیم، ادامه داد: اکثر جوانانی که در مناطق سیل‌زده امدادرسانی می‎کنند داوطلبینی هستند که آزمون کارشناسی ارشد دارند و تاکید ما روی به تعویق افتادن کنکور آنان بود که هم اکنون هفت هفته به عقب افتاده و در ۲۳ و ۲۴ خرداد برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی با یادآوری بحث حذف کنکور اظهار کرد: این قانون طی سال ۹۲ به تصویب رسید اما تا به حال اجرایی نشده است که حال در کمیسیون روی آن بحث می‎شود.

سعیدی اضافه کرد: اگر به حذف کنکور نرسیم باید حداقل از این حالت درآید و بعضی رشته‎ها که نیاز به کنکور ندارند آزمون آنها بسته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید