بررسی آخرین وضعیت ۴ دیپلمات ربوده شده در کمیسیون امنیت‌ملی

    کد خبر :52025

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس از بررسی آخرین وضعیت ۴ دیپلمات ربوده شده ایران در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

سید حسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه عصر امروز (یکشنبه 18 تیر) این کمیسیون، گفت:‌ بروجردی در ابتدای جلسه با اشاره به موضوع آب و امنیت آن گفت، ضرورت دارد کمیسیون و کمیته امنیت آب موضوع را با حساسیت دنبال کند. در پی همین اهمیت، کمیسیون آخر همین هفته یعنی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در دو استان چهار محال بختیاری و اصفهان حضور پیدا خواهد کرد تا مسئله فی مابین در شورای تامین دو استان بررسی شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی تاکید کرد: نکته بعدی، تاکید بر ضرورت وجود ملاقات مردم و موکلان با نمایندگان است و باید قادر به ملاقات آسان با وکلای خود باشند منتهی باید مدیریت درست و دقیق شود.

نقوی‌حسینی در همین زمینه گفت: مردم از کمبود آب گله ندارند از بی‌عدالتی در توزیع آب‌گله‌مند هستند، چرا استانی که خودش با کمبود آب روبرو ست، باید آب به روستاهای دیگر بدهد؟

وی گفت:‌ در ادامه جلسه ذوالنوری رئیس کمیته هسته‌ای پیش‌نویس گزارش شش ماهه دوم کمیسیون از روند اجرای برجام را در کمیسیون توزیع کرد. گزارشی مبتنی بر ارزیابی، بررسی‌ها و بازدیدها، نشست‌های مختلف کمیسیون تهیه شده و با هماهنگ با دستگاه‌های ذیربط بروزرسانی شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس افزود: در ادامه جلسه خانواده محترم چهار دیپلمات ربوده شده در کمیسیون حضور یافتند. ابتدا بروجردی گفت موضع ثابت ما این است که چهار دیپلمات ما ربوده شده، ‌دربند اسارت رژیم صهیونیستی هستند و زنده و در قید حیات هستند.

نقوی‌حسینی افزود: کمیسیون ضمن گرامیداشت یاد و خاطره چهار دیپلمات ربوده شده، ‌ متوسلیان، موسوی، اخوان و رستگار مقدم، به خانواده‌های آنان خوش آمد گفت و سپس خانواده دیپلمات‌های ربوده شده اظهارنظر کردند و درخواست آن‌ها پیگیری جدی سرنوشت آن‌ها بود. آنان معتقد بودند با توجه به اینکه هر چهار نفر سالم و زنده رفته‌اند و هیچ سند و مدرکی هم مبنی بر شهادت آن‌ها نداریم پس باید برای آزادی آن‌ها تلاش کنیم و در این زمینه انتظار ما از دستگاه دیپلماسی بیشتر است ولی حداقل کمیسیون و مجلس یک کاری کند و کمیته‌ای تشکیل دهد تا به نتیجه رسیدن به فعالیت خود ادامه دهد. در این جلسه، فلاحت پیشه مسئول تشکیل کمیته پیگیری موضوع از سوی کمیسیون شدند.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت:‌ در ادامه جلسه، کمیته امنیت آب تشکیل شد. در این جلسه با توجه به اینکه برومندی به عنوان نایب رئیس کمیسیون در اجلاس دوم انتخاب شد، مسئولیت کمیته امنیت آب را به حسن بیگی واگذار کرد. در این جلسه که مسئولین وزارت نیرو در حوزه آب حضور داشتند و قشقاوی معاون وزیر امور خارجه نیز حضور داشت موضوع آب به ویژه آب‌های مرزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید