مقام پارلمان اروپا دستیابی به توافقی برای برگزیت قبل از انتخابات اروپا را بسیار مطلوب دانست

    کد خبر :519979
مقام پارلمان اروپا

رئیس فراکسیون حزب مردم پارلمان اروپا مشارکت انگلیس در انتخابات آینده اروپا را به عنوان عضوی که می خواهد این اتحادیه را ترک کند مسئله ساز دانسته و ابراز امیدواری کرد که لندن قبل از انتخابات اروپایی به راه حلی درباره برگزیت دست یابد.

“منفرد وبر”، رئیس کمیسیون حزب مردم پارلمان اروپا و از نامزدهای مطرح ریاست کمیسیون آینده در این اتحادیه در گفتگویی با روزنامه اتریشی “استاندارد”، درباره احتمال مشارکت انگلیس در انتخابات پارلمانی اروپا با توجه به تعویق تاریخ برگزیت گفت: ابتدا این مسئله اهمیت دارد که ما از یک برگزیت نامنظم اجتناب کنیم. همچنین این مسئله برای ما اروپاییان نیز ناامنی های زیادی به بار خواهد آورد.

وی در عین حال این را مسئله ساز دانست که کشوری که می خواهد اتحادیه اروپا را ترک کند باید درباره آینده اروپا تصمیم گیری کند. وبر در این باره گفت که از این رو من امیدوارم که ترزا می نخست وزیر و جرمی کوربین، رهبر مخالفان انگلیس در روزهای آینده راه حلی در این باره پیدا کنند. این بسیار مطلوب است که انگلیس به توافقی در این باره قبل از انتخابات اروپایی دست یابد.

به گزارش تسنیم، بالاخره سران اتحادیه اروپا در نشست اخیر خود در بروکسل تصمیم گرفتند تاریخ برگزیت را به مدت 6 ماه دیگر البته به صورت قابل انعطاف به تاخیر بیاندازند تا از برگزیت نامنظم در روز جمعه (12 آوریل) جلوگیری کنند.

اتحادیه اروپا و انگلیس روی تعویق تاریخ برگزیت تا 31 اکتبر سال جاری میلادی به توافق رسیدند. در بیانیه پایانی این نشست توافق شد که 27 عضو اتحادیه اروپا در هر زمانی بدون انگلیس بتوانند دیدار کنند حتی اگر انگلیس همچنان عضو این اتحادیه باشد.

وبر همچنین تاکید کرد که پذیرش توافق برگزیت در انگلیس پایداری ایجاد می کند. اما ما به عنوان اروپایی از این مسئله اجتناب می کنیم که درباره سیاست داخلی انگلیس حدس و گمان بزنیم. با توجه به برگزیت مهم ترین مسئله اعلام بیداری برای اروپاییان است که از پوپولیست ها تبعیت نکنند. این مسئله در انگلیس اتفاق افتاده است. وعده های خالی پوپولیست ها چالش است. بعد از همه پرسی، آن ها ناگهان غیب شدند و دیگر نتوانستند اطلاعاتی را ارائه دهند که این مسیر چگونه باید ادامه یابد. ما نباید این خطر را ایجاد کنیم که هرج و مرج انگلیس را به اروپا منتقل کنیم.

این مقام پارلمان اروپا در بخش دیگری از این مطلب تصریح کرد که پوپولیست ها از نگرانی های مردم درباره پیشرفت های آینده سود می برند. پاسخ به این نگرانی ها این است که عرصه سیاست دوباره رهبری خود را نشان داده و پاسخ هایی را ارائه دهد و ما باید با همه سختگیری این مسئله را واضح کنیم که پوپولیست های راستگرا و چپ گرا هیچ پاسخی ندارند. به عنوان مثال متئو سالوینی در ایتالیا هیچ پاسخی به نگرانی های اقتصادی ایتالیایی ها ندارد.

وی در ادامه به طور مختصر به برنامه های خود در صورت دستیابی به سمت ریاست کمیسیون اروپایی پرداخته و گفت: ما در این راستا کار می کنیم که در این انتخابات پیروز شویم اما انتخاب کنندگان تصمیم می گیرند . ما برنامه های محتوایی ملموس و قدرتمندانه ای را ارائه می دهیم. من به عنوان مثال این مسئله را مشخص می کنم که به عنوان رئیس کمیسیون اروپایی مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را خاتمه می دهم. من همچنان شرایطی را ایجاد می کنم که اتحادیه اروپا سیاست های تجاری منصفانه ای را در پیش گیرد. من همچنین می خواهم اطمینان حاصل کنم که ما خودمان تصمیم می گیریم که چه کسی به اروپا مهاجرت کند و نه قاچاقچیان.

وی همچنین تاکید کرد که من مسئله مهاجرت را که به عنوان یک زخم بازسیاسی در اروپا است به موضوع اصلی تبدیل می کنم. هیچ دولتی نمی تواند این چالش را به تنهایی حل کند. هر کسی باید بر اساس نیروی خود سهمی در این راستا ایفا کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید