رئیس اتاق ایران چه زمانی تعیین می شود؟

    کد خبر :519959
رئیس اتاق ایران

رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات اتاق تهران می‌گوید: پس از معرفی نمایندگان شهرستان‌ها به اتاق ایران خرداد ماه امسال فرصت مناسبی برای تعیین رئیس اتاق بازرگانی ایران است.

به گزارش  بازتاب، ۴۳ روز است که از انتخابات اتاق‌های بازرگانی می‌گذرد. ۱۱ اسفند ماه فعالان بخش‌خصوصی ایران در محل هتل لاله گردهم آمدند تا هیات نمایندگان جدید اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور را انتخاب کنند. اواسط فروردین ماه سال ۹۸ قرار شد دولتی‌ها نمایندگان خود را به اتاق بازرگانی معرفی کنند و هر چند که هنوز این اقدام انجام نشده اما گفته می‌شود که غلامحسین شافعی، مسعود خوانساری و حسین سلاح‌ورزی سه چهره سرشناش و پیشنهادی بخش‌خصوصی هستند که به عنوان کاندیدا ریاست اتاق ایران در حال رایزنی هستند.

در همین حال رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات اتاق تهران در پاسخ به این پرسش که رئیس اتاق بازرگانی ایران چه زمانی مشخص می‌شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: اتاق‌های شهرستان‌ها در حال برگزاری انتخابات هیات رئیسه خود هستند تا بتوانند نمایندگان خود را به اتاق بازرگانی ایران و تشکل‌ها معرفی کنند. این درحالی است که هنوز نمایندگان دولت در اتاق بازرگانی معرفی نشدند.

ابراهیم بهادرانی افزود: به نظر می‌رسد پس از معرفی نمایندگان شهرستان‌ها به اتاق ایران خرداد ماه آخرین فرصتی است که رئیس اتاق بازرگانی ایران تعیین می‌شود.
کرسی اتاق ایران به عهده چه کسی سپرده می‌شود؟

حالا علاوه بر اینکه رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات اتاق تهران می‌گوید خرداد ماه زمان مناسبی برای انتخاب رئیس اتاق بازرگانی ایران است محافل خبری نیز به برخی گمانه‌زنی‌ها پرداخته‌اند. حال با این اوصاف این پرسش مطرح می‌شود که بالاخره چه کسی سکاندار اتاق بازرگانی در خیابان طالقانی خواهد شد؟ آیا ممکن است حسین سلاح‌ورزی، نایب رئیس فعلی اتاق جایگزین غلامحسین شافعی شود؟

از سوی دیگر عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این پرسش که کاندیداهای ریاست انتخابات اتاق بازرگانی ایران چه کسانی هستند؟ گفت: فرصت زیادی نسبت به انتخاب رئیس جدید اتاق ایران باقی نمانده است. ابتدا باید اعضای هیات رئیسه اتاق استان‌ها و اتاق تهران مشخص شوند و بعد به سراغ اتاق بازرگانی ایران رفت.

محمدرضا انصاری افزود: معتقدیم افرادی همچون غلامحسین شافعی و مسعود خوانساری چهره‌های موجهی هستند که در ادوار گذشته هم برای اخذ کرسی ریاست به رقابت پرداخته‌اند.

محمدرضا انصاری می‌گوید:فعلا حسین سلاح‌ورزی نام خودش را به عنوان کاندید ریاست اتاق مطرح نکرده است.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه حسین سلاح‌ورزی در این دوره نیز کاندید ریاست اتاق ایران هست یا خیر؟ اظهار کرد: فعلا حسین سلاح‌ورزی نام خودش را به عنوان کاندید ریاست اتاق مطرح نکرده است. اما وی نیز فرد فعال و با انگیزه‌ای است. در حقیقت غلامحسین شافعی، مسعود خوانساری و حسین سلاح‌ورزی هر سه افراد صادق، دلسوز و خدمتگزار هستند. احساس مسئولیت دارند و به افزایش رفاه مردم و توسعه اقتصادی می‌اندیشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید