انتقاد ورامینی‌ها از نبود یک جایگاه تاکسی

    کد خبر :519957
جایگاه تاکسی

با وجود سفرهای فراوان ورامینی‌ها به پایتخت و شهرستان‌های حومه، هنوز مردم این شهرستان پایانه تاکسی ندارند.

محمد مهدی حق گویان، یکی دیگر از شهروندان ورامینی با اشاره به وجود تاکسی‌های اضافی در این شهرستان به خبرنگار ایسنا گفته، هر خطی حدود ۳۰ الی ۴۰ دستگاه تاکسی دارد و حدود ۵ الی ۶ خط فعال در شهرستان ورامین وجود دارد؛ در حال حاضر خیابان طالقانی و میدان امام خمینی (ره)، محل تجمع تاکسی‌ها ی شهرستان ورامین است که از ساعت ۶ صبح تا ۲۰ حضور دارند.

او معتقد است که راهنمایی و رانندگی هم نتوانسته این حوزه را سر و سامان ببخشد تا مردم را از این ترافیک سنگین و آلودگی صوتی نجات بدهد.

حق گویان از مسئولان خواسته فکری به حال وقت و هزینه مردم کنند چرا که مردم ورامین هر روز شاهد ترافیک سنگین ایجاد شده از سوی تاکسی‌های سطح شهر هستند.

علیرضا وزیری، یک شهروند ورامینی به خبرنگار ایسنا گفته از اینکه شنیده قرار است تصمیماتی برای ایجاد پایانه تاکسی گرفته بشود خوشحال شده و البته از اینکه قرار باشد که این پایانه به خارج از شهر بنا شود موافق نیست چرا که معتقد است باز هم معضلات دیگری برای مردم به همراه خواهد داشت.

او ادامه داد: چندین سال پیش پایانه اتوبوسرانی در کمربندی شمالی این شهرستان توسط شهرداری احداث شد، اما به دلیل دور بودن از شهر مشکلاتی را در پی داشت و نه تنها خانواده‌ها نمی‌توانستند به آن پایانه مراجعه کنند، بلکه هزینه‌ای نیز باید مردم به تاکسی داران می‌دادند تا آنها را به آن پایانه دور برساند.

وزیری گفت: در میانه روز به دلیل حجم سنگین وجود تاکسی‌ها در میدان امام خمینی (ره)، ترافیک سنگینی به راه می‌افتد و گاهی اوقات دعوا و درگیری‌ها بین رانندگان خط‌های ورامین، قرچک، پیشوا، باقرآباد و مترو اتفاق می‌افتد که باید مسئولین فکری به حال این موضوع بکنند.

مردم این مناطق باید در کنار خیابان‌ها منتظر تاکسی و یا اتومبیل‌های شخصی باشند و حالا نبود ایستگاه مستقل تاکسی در مرکز شهر ورامین معضل شده است؛ در حال حاضر ۱۰۰ دستگاه تاکسی در خط ورامین و شوش مشغول به کار هستند و مردم از این وضعیت خسته شده و گلایه مند هستند.

علی خانی، رئیس شورای شهرستان ورامین به خبرنگار ایسنا گفته، جلسه شورای ترافیک که در فرمانداری ورامین با حضور فرماندار برگزار شد کلیه اعضا تاکید بر تأسیس یک جایگاه بزرگ و در شأن مردم داشته و دارند تا تمامی تاکسی‌ها که به شهرستانهای استان تهران سفر می‌کنند، در یک جایگاه مستقل گرد هم آیند تا هم مردم از بلاتکلیفی خارج بشوند و هم به دلیل حجم بالای تاکسی‌ها در سطح شهرستان، ترافیک شهر کاهش یابد.

وی ادامه داد: جلسات مختلفی برای تأسیس این پایانه تاکسیرانی در فرمانداری ورامین تشکیل شده است، اما دو نکته مهم در این خصوص وجود دارد که این پروژه را چندین سال متوقف کرده است. پایانه تاکسیرانی، باید به گونه‌ای باشد که کلیه تاکسی‌ها در آنجا جمع بشوند و مردم به تاکسی مورد نظر شهرستان مورد نظر خود مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: به دلیل نبود زمین مناسب در مرکز شهرستان، نمی‌توانیم پایانه تاکسیرانی را در مرکز شهر تأسیس کنیم، کمترین مساحتی که برای این پایانه باید بر اساس نظر شورای ترافیک در نظر گرفته شود ۲۰۰۰ متر مربع است که متأسفانه زمینی با این شرایط در مرکز شهر ورامین وجود ندارد.

خانی ادامه داد: نمی‌توانیم اسم پایانه تاکسیرانی را بر سر در آن نصب کنیم اما مردم با مشکلات روبرو باشند؛ پایانه‌ای که روزی هزاران نفر از شهروندان و مسافران به آنجا مراجعه می‌کنند، نباید از نبود سرویس بهداشتی، سالن انتظار و اتاق استراحت تاکسیرانان و… رنج ببرد.

رئیس شورای شهرستان ورامین گفت: به علت نبود فضای مناسب در مرکز شهر و حتی سطح شهرستان شاید مجبور باشیم که این پایانه را به خارج از شهر انتقال بدهیم و در حدفاصل میدان ولیعصر (عج) یا منطقه خیر آباد مکانی را برای این امر اختصاص بدهیم. اگر بخواهیم این پایانه تاکسیرانی در ورامین احداث بشود، مجبور هستیم که این مکان را به خارج از شهر ببریم.

وی اظهار امیدواری کرد، مسئله احداث پایانه تاکسی در شهر ورامین نیازمند کارشناسی بیشتری است؛ طرح‌های پیشنهادی به شورای ترافیک ارجاع داده شده است و امیدواریم که با همکاری مسئولین شهر و شهرداری این مشکل شهروندان برطرف شود و مردم بتوانند به راحتی به تهران و شهرستان‌های حومه سفر کنند.

گروهی از ورامین ها با گلایه از اینکه در سطح شهرستان از ایده‌ها و برنامه‌های دهه ۴۰ و ۵۰ استفاده می‌شود، این سوال را مطرح کردند که چرا نباید شهرداری با سرمایه گذاران صحبت کند و یک پارکینگ طبقاتی (جایگاه ویژه تاکسی‌ها) مدرن در مرکز شهر که کمترین مکان را اِشغال می‌کند برای این مردم احداث کند؟

یکی از شهروندان هم پیشنهاد داده که شهرداری زمینی برای ساخت پایانه به سرمایه‌گذاران تحویل دهد تا در مساحت کم در هفت طبقه احداث شود و اضافه کرده، این ایده و پروژه در شهر تهران احداث شده است و حتی برخی از طبقات همکف پارکینگ طبقاتی به عنوان مغازه‌های تجاری فروخته شده است که با فروش آنها، خرج این پارکینگ طبقاتی (جایگاه تاکسی‌ها) را نیز تأمین می‌شود.

علی خانی در پاسخ به پیشنهاد این شهروند ورامینی گفته که این پیشنهاد را در اولین فرصت در شورای ترافیکی شهرستان مطرح خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، شهرستان ورامین در جنوب شرق استان تهران است و در واقع یک شاهراه برای چند شهرستان دیگر محسوب می‌شود چرا که به غیر از محدوده شهری، وسایل عمومی و تاکسی‌ها نیز از این شهرستان به طرف شهرستان‌هایی از جمله پاکدشت، پیشوا، قرچک، شوش، شریف آباد و در انتها به تهران رهسپار می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید