پمپئو: مهیای مقابله با اقدامات ایران در آمریکای جنوبی هستیم!

    کد خبر :519878
پمپئو

وزیر خارجه آمریکا ضمن متهم کردن ایران به پیگیری اهداف مخرب در منطقه آمریکای جنوبی، مدعی مقابله با اقدامات این کشور شد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با بخش انگلیسی VOA، فرصتی برای تکرار ادعاهای واهی خود علیه ایران پیدا کرد و مدعی شد: این کشور همچنان تهدیدی جهانی است.

وی بدون اشاره به تلاش واشنگتن برای براندازی دولت مشروع کاراکاس که هشدار قاطع چین و روسیه را در پی داشته است، مدعی شد: ایران در منطقه آمریکای جنوبی حضور مالی دارد و از آن برای پیش‎برد اهداف شومی چون حمایت از حزب‎الله، سازمان‌های جنایتکارانه فراملی و همچنین تروریسم استفاده می‌کند.

وی در توجیه ادعاهای خود به افتتاح خط پرواز مستقیم ایران-ونزوئلا اشاره کرد و گفت: مداخله ایران در آمریکای جنوبی در جهت منافع مردم این منطقه نیست و آمریکا برای مقابله با آن مهیا است!

به گزارش مهر،این درحالی است که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز گذشته در جلسه شورای سیاست خارجی و دفاعی این کشور هشدار داد که آمریکا شکستی برق آسا در ونزوئلا متحمل خواهد شد.

به گفته لاوروف، ونزوئلا کشوری شناخته شده در عرصه روابط بین‌الملل است و هدف تغییر برق آسای دولت در این کشور با شکست روبرو خواهد شد، هرچند آمریکایی‌ها همچنان حاضر نیستند از هدف سرنگون کردن دولت مشروع ونزوئلا عقب نشینی کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید