رئیس جمهور ایالات متحده: «5G» زمین مسابقه است و آمریکا باید پیروز این میدان باشد!

    کد خبر :519630
رئیس جمهور ایالات متحده

دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور ایالات متحده در کنفرانس کمیسیون ارتباطات فدرال اعلام کرد که توسعه 5G و ارائه ابتکارات در این زمینه مثل حضور در یک زمین مسابقه است و ایالات متحده باید برنده این مسابقه شود.

به گزارش انتخاب، به نظر می رسد پس از تلاش های گسترده ایالات متحده برای کاهش سلطه چین بر بازار 5G این کشور در تلاش است نام خود را به عنوان جایگزینی برای چین مطرح کند.

دونالد ترامپ در جریان سخنرانی خود به صراحت گفت: ” 5G ذاتا یک میدان مسابقه است که آمریکا باید در آن پیروز شود. این مسابقه ای است که ما قطعا در آن برنده خواهیم شد.”

ترامپ به این نکته نیز اشاره کرد که این بازار از سوی ایالات متحده در حال گسترش است و تا پایان سال 2019 به 48 بازار خواهد رسید. وی گفت: “این یک مسابقه جدی است که هم اکنون شرکت های بزرگ ما را درگیر کرده است.طبق برخی براوردها، صنعت بی سیم، قصد دارد 275 میلیارد دلار در شبکه های 5G سرمایه گذاری کند و 3 میلیون شغل ایجاد کرده و در نتیجه 500 میلیارد دلار برای اقتصاد ما سودآوری ایجاد کند.”

5G نسل بعدی شبکه بی سیم است که سرعت انتقال دادها را چندین برابر خواهد کرد. بر خلاف G4 LTE که عمدتا تلفن های همراه، لپ تاپ ها و تبلت ها را هدف قرار می داد، انتظار می رود که 5G طیف وسیع تری از اتصالات را هدف قرار داده و اعتمادزایی بیشتری داشته باشد. برا ی مثال پیش بینی می شود شهرهای هوشمند که از دستگاه های اینترنت اشیاء استفاده می کنند نیز تحت پوشش اینترنت 5G قرار بگیرند.

در حال حاضر شرکت هایAT & T و ورایزون دارای شبکه 5G زیرساختی در ایالات متحده هستند و T-Mobile و Sprint نیز قصد دارند شبکه های خود را اواخر سال 2019 فعال کنند.

ترامپ در بخشی دیگر از سخنرانی خود گفت: “برای تسریع سرمایه گذاری و ایجاد انگیزه ، دولت من آزادی وسیعی به شرکت های فعال در حوزه اینترنت 5G ایجاد می کند و این به معنای از بین بردن موانع رایج با هدف ایجاد آزادی عمل جسورانه است. ”

علاوه بر این، FCC قوانین جدیدی را پیشنهاد کرده که به «اپراتورهای سرویس ماهواره ای ثابت برای ارائه سریعتر و پیشرفته تر خدمات به مشتریان خود» آزادی عمل بیشتری می دهد. آجیت پای ، رئیس کمیته FCC، گفت: “ما قصد داریم یک صندوق دیجیتال روستایی 20.4 میلیارد دلاری ایجاد کنیم تا” گسترش پهنای باند با سرعت بالا را به 4 میلیون خانه و شرکت در مناطق روستایی ایالات متحده اهدا کنیم.”

وی ادامه داد:”ما اعتقاد داریم که امنیت و قابلیت اطمینان 5G کاملا مهم است. نه فقط به عنوان یک مسئله رقابت ملی، بلکه به عنوان یک مسئله امنیت ملی. من با متحدان اروپایی ایالات متحده در سرتاسر قاره اروپا در مورد اهمیت امنیت در شبکه های 5G صحبت کرده ام و به نظر می رسد آنان نیز در این زمینه متقاعد شده اند که نیاز به چارچوبی مشخص داریم.”

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید