بی تفاوتی فیس بوک به اخطار دادگاههای روسیه ادامه دارد

    کد خبر :519628
فیس بوک

روسیه در جدیدترین اقدام خود علیه فیس بوک این شرکت را به علت عدم رعایت حریم شخصی کاربران و ذخیره اطلاعات آنان در سرورهای شرکت، 50 دلار جریمه کرد. اما به نظر می رسد فیس بوک توجهی به این جریمه و جریمه های مشابه ندارد.

مشکل حریم خصوصی کاربران، مشکل جدیدی نیست و از ایالات متحده تا اتحادیه اروپا در این زمینه با فیس بوک مشکل دارند، اما در این میان به نظر می رسد روسیه با فیس بوک مشکلاتی جدی تر پیدا کرده است چرا که روسیه مرتب در جریان دادگاه، جریمه هایی علیه فیس بوک وضع می کند.

البته فیس بوک تنها مجرم مورد نظر دولت روسیه نیست و پیش از این نیز توییتر همین مبلغ را طی هفته گذشته جریمه شده است. از سال 2016 نیز لینکدین به دلیل عدم رعایت حریم خصوصی کاربران در روسیه فیلتر شد.

به گزارش انتخاب،هفته گذشته نیز دادگاهی در مسکو فیس بوک را با مبلغ 3 هزار روبل (تقریبا 47 دلار) جریمه کرد. علت این جریمه عدم اجرای قانون حفظ حریم خصوصی اطلاعات و ذخیره داده های کاربران فیس بوک در سرورهای روسیه اعلام شد. دشمنی روسیه با فیس بوک ریشه در موضوعی دیگر نیز دارد. درواقع از زمانی که فیس بوک قانون نظارت روسیه بر داده های داخلی این کشور را نپذیرفت مورد خشم دولت روسیه قرار گرفت. این قانون در تاریخ 31 دسامبر 2014 تصویب شد و طبق این قانون همه شرکت های داخلی و خارجی که داده های شهروندان روسیه را جمع آوری، ذخیره و یا پردازش می کنند باید این کار را روی سرورهایی که از لحاظ جغرافیایی در مرزهای روسیه قرار دارند، انجام دهند. این در حالی است که فیس بوک چنین کاری نمی کند.

نکته جالب در مورد واکنش فیس بوک به جریمه ها و اخطارهای دادگاه های روسیه این است که اساسا هیچ یک از مقامات یا نماینده های فیس بوک در این دادگاه ها حاضر نمی شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید