ضرورت تصویب لایحه حمایت از محیط‌بانان

    کد خبر :519588
حمایت از محیط‌بانان

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه تعدادی از محیط‌بانان به اعدام محکوم شده‌اند، بر ضرورت تصویب لایحه حمایت از محیط‌بانان تاکید کرد.

اصغر دانشیان – معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست – در حاشیه افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه محیط زیست با اشاره به اینکه تاکنون ۱۳۸ محیط‌بان برای حفاظت از آب و خاک و محیط زیست ایران به شهادت رسیده‌اند و ده‌ها نفر جانباز شده‌اند، در مورد لایحه حمایت از محیط‌بانان گفت: چندین ماه است که لایحه حمایت از محیط‌بانان در مجلس منتظر بررسی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چندین محیط‌بان محکوم به قصاص و اعدام شده‌اند،اظهارکرد: سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان محیط زیست به دنبال آن هستند که این محیط‌بانان از اعدام نجات پیدا کنند.

معاون پارلمانی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: اگر لایحه حمایت از محیط‌بانان به تصویب برسد، حداقل محیط‌بانان اجازه پیدا می‌کنند که از حریم و حوزه و هویت خود دفاع کنند و در صورت تیراندازی به عنوان ضارب قصاص نشوند.

وی با بیان اینکه علی لاریجانی – رئیس مجلس – قول داده است که لایحه حمایت از محیط‌بانان، خارج از نوبت و با اولویت بررسی شود، اظهارکرد: در حال حاضر این لایحه در ردیف ۲۲ بررسی‌های مجلس است و قرار بود قبل از پایان سال ۹۷ پیگیری شود.

به گزارش ایسنا،معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین اظهار کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه محیط زیست انتقال فرهنگ محیط زیست برای جامعه است و اگر بتوانیم این اهداف را به خوبی تبیین کنیم، آحاد ملت ایران خود طرفدار محیط زیست می‌شوند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید