سرودی که اشک را از چشم ها جاری کرد

    کد خبر :51956

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا از راونا، اجرای مشترک ارکستر فستیوال راونا و ارکستر سمفونیک تهران که شب گذشته(شنبه ١٧ تیر) به وقت محلی در حضور چهار هزار ایتالیایی برگزار شد، اجرای شایسته ای که احساسات را بر انگیخته بود و تشویق های پانزد دقیقه ای بی وقفه به همراه پاکوبیدن تمامی نداشت، حرکتی که تحسین آنها را تکمیل کرد.
این اجرای مشترک «جاده های دوستی» نام دارد، جاده ای که دو تمدن باستانی را فرای مرزها کنار هم قرار داده است.

** صدای عظمت تاریخی دو تمدن باستانی
شروع اجرای مشترک ارکستر فستیوال راونا و ارکستر سمفونیک تهران همچون تهران با سرود ملی ایران آغاز شد و سپس سرود ملی ایتالیا نواخته شد.
صدای کوبنده و هماهنگ هنگام اجرای دویست نفره ارکستر در حضور چهار هزار مخاطب ایتالیایی در تالار مائورو دآندره شهر راونا عظمت دو تمدن تاریخی را به یاد آورد.
ریکاردو موتی موسیقیدان برجسته ایتالیایی که شهرت جهانی دارد، با جدیت و مهارت تمام دویست نوازنده و خواننده کر را که هماهنگی آنها به ویژه آنکه از دو کشور متفاوت هستند، هدایت می کند، چوب رهبری را در هوا می چرخاند، از حرکات سر کمک می گیرد، گاهی روی خود را به این سوی ارکستر و گاهی به آن سو می چرخاند و در نهایت اینکه اجرایی ارزنده را تقدیم مردم می کند.
دومین اجرای این پروژه که «جاده های دوستی» نام دارد به رهبری ریکاردو موتی و مدیریت هنری شهرداد روحانی به گونه ای تحسین برانگیز برگزار شد و زنی با صدایی پر طنین رو بسوی ایرانی ها فریاد میزند ‘ ایران را دوست دارم’ و اینگونه است که ما جاده های دوستی را بین کشورهایمان کشیده ایم.
اما پس از پایان اجرای یک ساعت و ١٥ دقیقه ای ارکستر، ضیافت شامی به افتخار حضور هنرمندان ایرانی برگزار و از آنها تجلیل شد.
در این مراسم علی مرادخانی معاون امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی و اکبر قولی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا در جمع مهمانان حضور داشتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید