یادداشت مدیرکل بهزیستی مازندران در دفاع از دستاوردهای این سازمان

    کد خبر :51953

•اجرای برنامه ملی کنترل و کاهش طلاق در 11 استان کشور در دولت یازدهم و نتایج جالب توجه آن به خصوص در مازندران
•ارجاع همه پرونده های طلاق و خانواده بدون استثنا قبل از ثبت در دادگستری به مراکز کاهش طلاق بهزیستی( که از ابتکارات بهزیستی استان مازندران بود)
•راه اندازی 140 پایگاه اورژانس اجتماعی تنها در سال 96
•افزایش مستمری مددجویان بهزیستی
•کاهش اعتیاد به مواد مخدر صنعتی، مخصوصا در استان مازندران
•موفقیت های فراوان تیم های ورزشی، علی الخصوص در مازندران( از جمله قهرمانی تاریخی تیم والیبال نشسته بهزیستی مازندران)
•گسترش چتر حمایتی از زنان سرپرست خانوار و توانمندسازی آنها به جای صدقه دادن
•ورود به آسیب های اجتماعی خردسالان و نوجوانان از جمله «کودک آزاری» که پیش از این پرداختن به آن نوعی تابو به شمار می آمد اما بعد از طرح جدی آن در مازندران در دیگر استان های کشور هم مورد بحث قرار گرفت یکی از بی سابقه ترین اقدامات بهزیستی از بدو تاسیس آن تابه امروز است. این مداخله به موقع به کاهش جدی گزارش های کودک آزاری و همچنین افزایش گسترده مراقبت ها و نظارت ها در حوزه کودکان و نوجوانان انجامید.

اگر قرار بر لیست کردن موفقیت های بهزیستی کشور و مازندران در دولت تدبیروامید باشد صفحات و وقت فراوانی می خواهد، اما من سعی کردم تنها به چند مورد مهم و متفاوت اشاره کنم که اجرای هرکدام از آنها به تنهایی می تواند تحولاتی بزرگ را در حوزه اجتماعی به همراه داشته باشد.
من در این مقال اصلا به حوزه معلولیت ها ورود پیدا نکردم، زیرا به لطف خدا، دعای خیر و کمک های بی دریغ مردم و تلاش های شبانه روئزی همکارانمان در بهزیستی مازندران تمامی شاخص ها در حوزه حمایت از معلولان و توانمندسازی آنها ارتقاء یافته است و برای اطلاع از میزان و آمار این شاخص ها می توانید به پورتال رسمی بهزیستی مازندران مراجعه کنید.

با همه این احوالات هیچکس منکر اشکالات موجود نیست و نکته بارز دیگر این دولت نیز همین است که به هیچ وجه هراسی از عذرخواهی ندارد و هرکجا اشکالی پیدا شود خود دولت اولین منتقد آن است و سعی می کند بلافاصله مرتفعش کند.
هیچکس در پی اسطوره سازی از رئیس سازمان بهزیستی نیست و نباید باشد زیرا دولت هزاره سوم مدت هاست به پایان رسیده و این شیوه ها در این دولت منسوخ است. اما فراموش نکنیم نباید به بهانه جلوگیری از اسطوره پروری از ارایه دستاوردهای دولت و دولتمردان چشم پوشی کرد.
من به عنوان کارشناسی قدیمی از نهاد بهزیستی که تقریبا تمامی مراحل کاری در آن را تجربه کرده‌ام و به وظیفه‌ام عشق می ورزم شهادت می دهم که دستاوردهای دولت تدبیروامید در حوزه بهزیستی هرگز بدون حضور دکتر محسنی میسر نمی شد. من شهادت می دهم ایشان به شدت دلسوز و آشنا به کار هستند و هرگز منافع و مطامع شخصی را در کار نیاوردند و از هرگونه اسطوره سازی فراری بوده و هستند. شهادت می دهم که اصل را بر وحدت کلمه گذاشتند و بر اینکه بدون همراهی و صداقت مردم و مسئولان موفقیتی حاصل نخواهد شد.

سیدسعید آرام مدیرکل بهزیستی مازندران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید