افزایش نرخ جهانی امید به زندگی با وجود نابرابری‌ها در خدمات سلامت

    کد خبر :519506
خدمات سلامت

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارشی اعلام کرد: با وجود نابرابری‌ها در خدمات مراقبتی اما نرخ امید به زندگی پنج سال افزایش پیدا کرده‌ است.

این سازمان تاکید کرده است که نرخ امید به زندگی حدود پنج سال افزایش پیدا کرده، هرچند آمارها حاکی از وجود نابرابری‌ در دسترسی به خدمات مراقبتی و سلامت در کشورهاست.

گزارش آمارهای بهداشت جهانی بر اهداف توسعه پایدار مرتبط با سلامت متمرکز است که در سال ۲۰۱۵ تمامی کشورهای عضو سازمان ملل آن را مطرح کرده و مورد تایید قرار دادند.

هدف از اهداف توسعه پایدار آن است که تمامی افراد به آینده‌ای پایدار دسترسی داشته باشند. هدف اصلی آن ریشه‌کن ساختن فقر و نابرابری، فراهم کردم انرژی پاک و مقرون به صرفه، کاهش تاثیر تغییرات اقلیمی، دسترسی بهتر به خدمات آموزشی و ارتقاء و بهبود صلح و آرامش است.

به گزارش ایسنا، نرخ جهانی امید به زندگی از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ بیشتر شده که نشان دهنده افزایش سریع از دهه ۱۹۶۰ است. همچنین گفته شده که چشمگیرترین دستاورد در منطقه آفریقا بدست آمده که دلیل آن بهبود طول عمر کودکان، کنترل مالاریا و دسترسی به درمان‌های HIV است.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، در این بررسی آمده‌ که به رغم دستاوردهای جهانی همچنان نابرابری‌ها در دسترسی به خدمات مراقبتی و سلامتی وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید