مجمع تا زمانی که نسبت به لوایح FATFیقین حاصل نکند، رأی نخواهد داد

  • سیاسی
  • جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ ۱۷:۲۴
    کد خبر :519206
لوایح FATF

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص دو لایحه باقیمانده از لوایح FATF، گفت: مجمع، تا یقین حاصل نکند که برای مصلحت بزرگ‌تر این مفسده را بپذیرد، قطعا قانع نخواهد شد.

علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نخستین برنامه «چهل ۵۷» از شبکه شما، در پاسخ به این سوال که فضای مجلس در حال حاضر نسبت به سال‌های اول انقلاب چقدر فرق کرده است، اظهار داشت: در آن سال‌ها تمام وقت کار می‌کردیم و سیر تا پیاز کار را انجام می‌دادیم و بده و بستان هم با کسی نداشتیم.

وی در بخش دیگری از این برنامه با نقد رویکرد رسانه ملی گفت: من اگر الان در صدا و سیما بودم، جوان‌ها را بیشتر وارد تشکیلات می‌کردم تا کار را اداره کنند. رسانه یک هویتی را شکل می‌دهد، لذا مردم باید با آن انس پیدا کنند و این نیازمند، حضور جوان‌هاست.

به گزارش مهر، آقامحمدی خاطرنشان کرد: روزی که باشگاه خبرنگاران جوان یا شبکه خبر را راه انداختیم، با همین نگاه بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از این برنامه درباره تدوین ساختارهای کلان مبارزه با فساد در مجمع گفت: مجمع، سیاستگذار است و باید بر اجرای سیاست‌ها نظارت کند که این اختیار از سوی رهبر انقلاب به هیأت عالی نظارت مجمع واگذار شده و تازه در شروع کار هستیم.

وی در ادامه درباره برجام و نقاط مثبت و منفی آن عنوان کرد: برجام نقاط مثبت زیاد داشته، اما از جهت تعهداتی که از طرف مقابل گرفته ضعف‌های زیادی داشته است؛ به هر حال آن آثاری که انتظار می‌رفت از آن محقق نشد.

آقامحمدی درباره اینکه آیا برجام تصمیم نظام بوده یا دولت، گفت: این قبیل تصمیمات اینطور است که دولت به آن جهت می‌دهد و اگر خلاف آشکاری باشد، نظام جلوی آن را می‌گیرد؛ اگر نظام با چنین چیزی موافقت می‌کند، در واقع مخالفت نمی‌کند و نمی‌خواهد اراده دولت را متوقف کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در خصوص دو لایحه پالرمو و CFT و فشارهای بیرونی برای

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید