با افزایش قیمت مواد غذایی

نرخ تورم در چین به ۲.۳درصد رسید

    کد خبر :519122
نرخ تورم در چین

نرخ تورم چین در بالاترین سطح از ماه اکتبر قرار گرفت.

 افزایش قیمت ها در بخش مواد غذایی باعث شد تا نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به ماه مارس در دومین اقتصاد بزرگ جهان با گذشتن از ۲.۳ درصد، بالاترین سطح خود از ماه اکتبر سال قبل را تجربه کرد. نرخ تورم چین در ماه قبلی تنها ۱.۵ درصد بود.

در ماه مارس نرخ تورم مواد غذایی با رسیدن به ۴.۱ درصد در بالاترین سطح ۱۳ ماه اخیر خود ایستاد که افزایش ۱۶.۲ درصدی قیمت سبزی و ۷.۷ درصدی میوه های تازه از جمله علل اصلی آن بوده است. قیمت گوشت خوک نیز در این کشور به دنبال شیوع انفلونزای خوکی بیش از ۵ درصد افزایش داشته است. در این بخش بیشترین کاهش قیمت مربوط به تخم مرغ با کاهش ۱.۹ درصدی بوده است.

از سوی دیگر بدون در نظر گرفتن تورم مواد غذایی، بهای مصرف کننده چین در ماه مارس به ۱.۸ درصد رسیده است که بیشترین افزایش قیمت ها مربوط به بخش فرهنگ و اموزش با ۲.۴ درصد و پوشاک با ۲ درصد بوده است. بخش خدمات نیز تورم ۱.۲ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از تریدینگ اکونومیکس،هسته تورمی سالانه که قیمت های پرنوسان بخش انرژی و مواد غذایی را اندازه نمی‌گیرد در ماه مارس ۱.۸ درصد بوده است. بر مبنای ماهانه نرخ تورم چین ۰.۴ درصد افزایش یافته است که ۰.۲ درصد بیش تر از پیش بینی ها و ۰و۶ درصد کمتر از رقم ثبت شده مربوط به ماه قبل است.

از طرف شاخص تولید کننده این کشور در ماه مارس ۰.۴ درصد افزایش یافته است که ۰.۱ درصد بیشتر از رقم ثبت شده ماه قبل است. این برای نخستین بار در نه ماه اخیر است که تورم تولیدکننده چین افزایش می‌یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید