قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۱/۲۳

    کد خبر :518940
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۸ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش به ۷۱ دلار و یک سنت رسید.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، قیمت نفت امروز جمعه تحت تاثیر کاهش تولید اوپک و تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 18 سنت معادل 0.3 درصد افزایش به 71 دلار و یک سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز 20 سنت معادل 0.3 درصد رشد داشت و به 63 دلار و 78 سنت رسید.

موسسه آر بی سی کپیتال مارکتس در یادداشتی نوشت: «پیش بینی ما این است که قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا در سال جاری میلادی به ترتیب به 75 و 67 دلار در هر بشکه خواهد رسید… افزایش قیمت ها تحت تاثیر عوامل ژئوپلتیک می تواند قیمت ها را در تابستان امسال تا بالای 80 دلار نیز برساند.»

کاهش تولید های اوپک و متحدانش در کنار تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و همچنین بالا گرفتن تنش در لیبی سبب شده تا قیمت نفت از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک سوم افزایش یابد.

میزان تولید نفت در ونزوئلا در حال کاهش است و تحریم های آمریکا نیز بر شدت بحران اقتصادی و سیاسی در این کشور افزوده است. این در حالی است که انتظار می رود دولت آمریکا در ماه می تحریم های نفتی علیه ایران را شدت ببخشد.

بانک جفریز در یادداشتی نوشت: «کمبود برق موجب کاهش بیشتر تولید نفت در ونزوئلا شده است. تولید نفت این کشور در ماه مارس 290 هزار بشکه کاهش داشت و به 732 هزار بشکه رسید. میزان تولید نفت ایران در سطح 2.7 میلیون بشکه ثابت مانده اما در صورتی که آمریکا معافیت های تحریمی کشورهای مشتری نفت ایران را در ماه می تمدید نکند ممکن است عرضه نفت این کشور باز هم آسیب ببیند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید