سندی دیگر از جنایت منافقین در ایران

    کد خبر :51889

یازدهم بهمن ماه سال ۱۳۶۰ «سکینه‌بیگم نیک‌نژاد» همراه دانش آموزانش در مدرسه بود که حوالی اذان ظهر اعضای گروهک ترویستی منافقین او را به شهادت رساندند.

به گزارش ایسنا، سکینه‌بیگم نیک‌نژاد در اولین روز از آبان ماه سال ۱۳۲۴ در «بهبهان» از توابع استان خوزستان متولد شد. پدرش مردی تحصیل کرده بود و با پیمانکاری پروژه‌های متعدد در شهرهای مختلف سعی می‌کرد امکان ادامه تحصیل را برای سکینه و 6 خواهر و برادر دیگرش فراهم کند. حمایت‌های پدر و استعداد و پشتکار مثال زدنی سکینه باعث شد تا بلافاصله پس از اخذ دیپلم وارد دانشسرای معلم بهبهان شود.

دو سال تحصیل در این دانشسرا و مدت کوتاهی تدریس در دبستان او را در راستای کسب علم متوقف نکرد به بروجرد رفت تا با وجود سختی پیمودن ۱۶ ساعت راه، مدرک کارشناسی را در مدت کوتاهی در رشته تربیت بدنی کسب کند. درسش تازه تمام شده بود که محمدتقی به خواستگاری‌اش آمد. در محله تهران‌نو آپارتمانی کوچک تهیه کردند و صاحب سه فرزند شدند. پس از چندی احساس وظیفه سکینه را بر آن داشت تا به یکی از نقاط مرزی محروم برود و به کودکان محروم مهران در استان ایلام درس بدهد.

پس از بازگشت تهران و فروش آپارتمانشان، خانه‌ای در محله مهرویلای کرج خریدند. این اتفاقات همزمان با انقلاب شده بود و سکینه هم که شور و شعور وصف ناشدنی‌اش او را شیفته امام(ره) و انقلاب اسلامی کرده بود با تبلیغ در خانواده و مدرسه به حمایت از انقلاب اسلامی پرداخت. پس از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و بازگشایی مدارس مجدد به مدرسه بازگشت و معاونت مدرسه راهنمایی ترکمان را به عهده گرفت.

در کنارش تحصیل را فراموش نکرد و در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل شد. با شروع جنگ تحمیلی، در مدرسه به جمع آوری کمک‌های مردمی می‌پرداخت و سعی می‌کرد همزمان دانش آموزان را با آرمان‌ها و ارزش های انقلاب آشنا سازد. تا اینکه روز یازدهم بهمن ماه سال ۱۳۶۰ منافقین به مدرسه حمله کردند و هنگام اذان ظهر سکینه ۳۶ ساله بر اثر اصابت تیر در کرج به شهادت رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید