تهدید جان بولتون درباره تعامل با سپاه پاسداران

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ ۱۷:۲۹
    کد خبر :518780
سپاه پاسداران

مشاور امنیت ملی آمریکا با دفاع از اقدام خصمانه کشورش علیه سپاه تهدید کرد که هر کسی بخواهد با تجارت به سپاه فکر کند، باید به ۲۰ سال حبس نیز فکر کند.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در یک پادکست رادیویی در گفت‌وگو با پروفسور هو هویت، روزنامه نگار و استاد دانشگاه در رشته حقوق به سوالات پیرامون ایران و ونزوئلا پاسخ داد.

بولتون در پاسخ به سوالی درباره تصمیمات اخیر رئیس جمهور آمریکا درخصوص خاورمیانه، ازجمله به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان و قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی به تکرار ادعاهای خصمانه و واهی خود علیه کشورمان پرداخت و گفت: مبارزه علیه تلاش‌های ایران برای از بین بردن صلح و امنیت منطقه ادامه خواهد داشت و نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) با پیروزی مجدد در انتخابات به همراه رئیس جمهور ترامپ نقشی بزرگ در آن ایفا خواهد کرد.

وی در ادامه تصمیم اخیر آمریکا علیه سپاه را اقدامی کاملاً درست توصیف کرد و درباره اظهارات جیمز استاوریدس، ژنرال بازنشسته آمریکایی که سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه ایران را یکی از خطرناک‌ترین افراد در جهان و یک استراتژیست توصیف کرده بود، گفت: فکر می‌کنم که ارزیابی دریاسالار استاوریدس کاملاً درست است. این افراد را دست کم نگیرید. سپاه پاسداران را به هیچ وجه دست کم نگیرید. به ویژه، نیروی قدس را که سلیمانی فرمانده آن است و در عراق و سوریه ویرانی به بار آورده، دست کم نگیرید.

مشاور امنیت ملی آمریکا افزود: به همین دلیل بود که رئیس جمهور ترامپ تصمیم گرفت سپاه پاسداران را تروریستی اعلام کند و این اولین باری است که دولت آمریکا چنین کاری با یک نهاد دولتی می‌کند. هر آن کسی که با سپاه یا نهادهای وابسته به آن تجارت کند با مجازات حقوقی تا ۲۰ سال حبس مواجه خواهد بود. این اقدام همچنین تأثیر زیادی بر امکان ورود افراد مرتبط با سپاه و وابستگان آن به آمریکا خواهد داشت. از نظر من بسیار مهم و پیامی واقعی در خاورمیانه است. این پیامی به متحدان ما در اروپا است. هرکسی که بخواهد با سپاه تجارت کند، باید به ۲۰ سال حبس فکر کند.

به گزارش ایسنا، بولتون در ادامه این گفت‌وگو به رویکرد جان کری، وزیر امورخارجه پیشین آمریکا اشاره کرد و گفت که او به ایران و اروپا می‌گوید در توافق هسته‌ای بمانید با این امید که ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ شکست می‌خورد.

وی گفت: کسانی مانند جان کری، وزیر امورخارجه پیشین و دیگران دارند به ایران می‌گویند کاری که باید انجام دهد این است که تا سال ۲۰۲۰ منتظر بماند، چون دونالد ترامپ شکست می‌خورد. این چیزی است که جان کری دارد می‌گوید. این چیزی است که او به اروپایی‌ها نیز می‌گوید. این چیزی است که او دارد به ایرانی‌ها می‌گوید. نامزدهای دموکرات نیز وعده بازگشت به توافق هسته‌ای می‌دهند. حساب کردن روی این وعده و پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات، یک شرط بندی اشتباه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید