پیمانکار اصلی واحدهای 2 و 3 نیروگاه بوشهر موظف به استفاده از خدمات موسسات ایرانی است

    کد خبر :51872

رئیس شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی مبلغ قرارداد استقرار آزمایشگاه‌های روانشناسی و فیزیولوژی میان این شرکت و دانشگاه شهید بهشتی را 4 میلیارد تومان عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد احمدیان، رئیس شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی در جمع خبرنگاران پس از امضای قرارداد استقرار آزمایشگاه روانشناسی و فیزیولوژی در پاسخ به سوال ایسنا در رابطه با تضمین استاندارد بودن کار کارشناسان و روانشناسان ایرانی در پروژه مذکور اظهار کرد: تنظیم این قرارداد حدود 2 سال طول کشید و این به خاطر حساسیت‌های مدنظر شما است. در جریان تنظیم قرارداد و گام هایی که برای اجرایی شدن آن برداشته شد، به دقت کارشناسی بودن و مهارت‌های روانشناسان در ارتباط با موضوعات هسته ای به ویژه نیروگاهی مدنظر قرار گرفت. ما در جریان اجرای این پروژه از همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی بهره‌مند خواهیم بود و با توجه به نمونه هایی که در سال‌های قبل پیمانکار روس اجرا کرده است، کیفیت مطلوب کار برای همکاران ما شناخته شده است.

وی گفت: ما اطمینان داریم دانشگاه شهید بهشتی می‌تواند با کیفیت خوب این کار را به انجام برساند.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر اینکه تیم روانشناسان مستقر در این آزمایشگاه تا چه اندازه از آموزش‌های هسته‌ای برخوردار خواهند بود،‌گفت: یکی از بخش های مهم قرارداد تعاملی است که باید روانشناسان با کارکنان و پرسنل نیروگاه داشته باشند.

وی در رابطه با هزینه این پروژه مشترک میان شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی و دانشگاه شهید بهشتی این مبلغ را 4 میلیارد تومان عنوان کرد که قرار است در طی 36 ماه به اجرا برسد.

احمدیان در ادامه در رابطه با آخرین روند کار در خصوص واحدهای 2 و 3 نیروگاه بوشهر گفت: از اسفند ماه سال 95 که زمین تحویل پیمانکار روس شد، عملیات خاکبرداری مقدماتی در حال انجام است. مطالعات محیطی که باید در آن داده‌های پایه طراحی استخراج می‌شد به اتمام رسیده و این اطلاعات الان در اختیار طراح پروژه است و تقریبا می‌توان گفت از ابتدای زمستان سال 95 کارها شروع شد تا الان طبق برنامه کارها انجام می‌شود.

وی در ادامه گفت: برخی تجهیزات زمان زیادی برای ساخت دارند از این رو سفارش ساخت آنها به پیمانکار داده شده است.

وی در رابطه با پیش پرداخت‌های ساخت واحدهای 2 و 3 اظهار کرد: ما در پایان هر سال پیش پرداخت سال بعد را پرداخت می‌کنیم که اکنون پیش پرداخت سال 2017 پرداخت شده است، چرا که مبلغ قرارداد بالاست.

معاون صالحی در رابطه با روند فعالیت واحد اول نیروگاه بوشهر به ایسنا گفت: خوشبختانه از 17 فروردین سال 96 که نیروگاه پس از تعمیرات نیمه اساسی و تعویض سوخت مجددا به مدار بازگشت،‌ به فعالیت خود ادامه می‌دهد و در این روزهای گرم سال که اوج مصرف برق را داریم سهم خود را در تامین برق کشور ارائه می‌کند.

وی در ادامه در رابطه با پروژه مشترک سازمان انرژی اتمی و دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های قرارداد ساخت و بهره برداری واحدهای 2 و 3 نیروگاه بوشهر این است که در قرارداد پیش بینی شده در عین حال که قرارداد کلید در دست است، اما هر بخش از خدمات این پروژه اعم از مهندسی،‌ تامین تجهیزات و غیره که کارفرما تشخیص دهد پیمانکاران ایرانی قادر هستند آن را انجام دهند، پیمانکار اصلی ما موظف است از خدمات موسسات ایرانی استفاده کند، بنابراین امیدواریم به ویژه در بخش نیروی انسانی به طور عمده از خدمات دانشگاه‌ها و خدمات نیروی انسانی کشور استفاده کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید