مراکز غیرمسئول حق دخالت در کیفیت فیلم‌های سینمایی را ندارند

    کد خبر :51860

انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران با انتشار بیانیه‌ای بار دیگر عملکرد حوزه هنری در عدم نمایش و اکران برخی فیلم‌ها را مورد نقد قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، متن اطلاعیه انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران که برای ایلنا ارسال شده؛ به شرح زیر است:

انجمن ضمن استقبال از هر گونه گفت‌و‌گو، لازم می‌داند که به اطلاع برساند در مناظره آقای مهرداد فرید با رئیس سازمان سینمای حوزه هنری، آقای فرید نظرات شخصی خود را اعلام کرده‌اند چراکه براساس گزارشات نمایندگان انجمن مستقل در هیات رئیسه شورایعالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران، ایشان نمایندگی شورایعالی و یا تهیه‌کنندگان سینمای ایران را در این مناظره، برعهده نداشته و صرفا از نگاه شخصی گفت‌و‌گو کرده‌اند.

۲- انجمن لازم می‌داند که اعلام کند: هر گونه اعمال نظر بر اثر هنری و در این مورد خاص فیلم‌های سینمایی توسط مراکز غیر مسئول و ازجمله حوزه هنری، امری غیرقانونی و از مصادیق سانسور مضاعف می‌باشد.

بدیهی است که مشاوره دادن با اعمال سلیقه متفاوت است. در مشاوره، مشاوره گیرنده مختار است که نظر را بپذیرد یا خیر، اما در شیوه حوزه هنری اکران یا عدم اکران فیلم در سینماهای تحت پوشش مطرح است که ناگفته پیداست چون تحریم نمایش فیلم را در پی دارد، به گمان ما امری غیرقانونی و سوءاستفاده از اموال عمومی در اختیار است.

۳- انجمن تهیه‌کنندگان مستقل اعلام می‌دارد که افراد و اشخاص در گفت‌و‌گوهای عمومی و یا اعلام نظر‌های شخصی، باید بین نگاه‌های شخصی با تصمیمات جمعی و اصول صنفی تفاوت گذاشته و بدون تسلط بر دیدگاه‌های صنفی به گونه‌ای رفتار نکنند که شنوندگان، بینندگان یا خوانندگان این دو را با هم خلط و باعث نگرانی اعضای صنف یا دیگر اصناف همکار شود.

۴- انجمن تهیه‌کنندگان مستقل از هیات رئیسه شورایعالی انتظار دارد مراقبت نماید که منافع صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایران، مورد بده – بستان با صاحبان قدرت قرار نگیرد.

چندی پیش در برنامه چشم روشن محمد حمزه‌زاده و مهرداد فرید درباره وضعیت اکران فیلم‌ها در حوزه هنری مناظره کرده بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید