انتخابات سراسری در هند آغاز شد

    کد خبر :518567
هند

مرحله نخست انتخابات پارلمانی هند روز پنجشنبه در ایالت‌های این کشور از جمله آسام، بیهار، چتیزگر، جامو و کشمیر، ماهاراشترا، مانیپور، اودیسا، تریپورا، اوتار پرادش و بنگال غربی آغاز شد.

به گزارش بازتاب، به نقل از شبکه خبری ‘ان دی تی وی’ این یکی از بزرگ‌ترین انتخابات در جهان محسوب می‌شود. ‘نارندرا مودی’ نخست وزیر هند به دنبال پیروزی دوباره در انتخابات سراسری است.

در صف اول احزاب مخالف حزب ‘بهارتیا جانتا پارتی’ (بی جی پی) به رهبری نارندرا مودی، حزب کنگره به رهبری ‘راهول گاندی‘ وجود دارد. وی دولت هند را به فساد، و سیاست‌های تبعیض آمیز متهم کرده است.

امروز ۱۸ ایالت برای به دست آوردن ۹۰ کرسی پارلمان به پای صندوق‌های رای می‌روند. آخرین روز رای گیری در انتخابات شش هفته‌ای هند ۱۹ ماه مه (۲۹ اردیبهشت) است.

حزب بی جی پی درشعار‌های انتخاباتی خود اعلام کرده است که بودجه توسعه زیرساخت‌ها برای کشاورزان را افزایش خواهد داد. این حزب همچنین اعلام کرده است که مالیات را برای طبقه متوسط کاهش می‌دهد.

از سوی دیگر حزب کنگره متعهد شده است که حداقل دستمزد برای فقیرترین قشر جامعه هند را به ۷۲ هزار روپیه (یک هزار و ۵۰ دلار) در سال افزایش دهد.

در پنج سال گذشته، حزب بی جی پی توانسته است کنترل ۱۲ ایالت از جمله ایالت‌های شمال شرق این کشور را به دست آورد.

بر اساس گزارش کمیته انتخابات هند، ۹۰۰ میلیون نفر از شهروندان هندی واجد شرایط برای شرکت در انتخابات سراسری سال ۲۰۱۹ میلادی هستند. همچنین ۱۵ میلیون نفر در سنین ۱۸ و ۱۹ سال برای اولین بار در انتخابات هند شرکت می‌کنند

رای دهندگان برای انتخاب ۵۴۳ نماینده پارلمان به پای صندوق‌های رای خواهند رفت.

طبق آخرین آمار کمیته انتخابات هند در خصوص احزاب سیاسی، این کشور دارای دو هزار و ۲۹۲ حزب سیاسی است. این احزاب شامل ۷ حزب ملی و ۵۹ حزب ایالتی ثبت شده و شناخته شده در هند می‌باشند.

تخمین زده شده است که انتخابات هند حدود ۷ میلیارد دلار هزینه داشته باشد. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ حدود ۶.۵ میلیارد دلار هزینه داشته است.

بر اساس گزارش ‘جنیفر راسل’ یک استاد در دانشگاه کالیفرنیا، بیش از ۹۰ درصد از کاندیدا‌های انتخاباتی در هند به دنبال پرداخت پول و سایر کالا‌های مصرفی به طرفداران هستند. در هند انجام این کار به معنی دسترسی کاندیدا به منابع و نفوذ او در حرم قدرت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید