سومین استعفا در وزارت امنیت داخلی آمریکا در یک هفته

    کد خبر :518422
وزارت امنیت داخلی آمریکا

مقام ارشد دیگری از وزارت امنیت داخلی آمریکا در حالی از مقام خود کناره گیری می‌کند که در پی فشار کاخ سفید برای تغییرات جدی در این وزارتخانه، پیشتر وزیر امنیت داخلی و معاون وی استعفا کرده اند.

به گزارش بازتاب به نقل از شبکه خبری ان بی سی، «ران ویتیلیر» سرپرست «اِعمال مهاجرت و گمرک» وزارت امنیت داخلی آمریکا که هفته گذشته نامزدی اش برای تصدی دائمی در این سمت پس گرفته شد، فردا جمعه از مقام خود کناره گیری می‌کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیشتر ویتیلیر را برای ریاست «اعمال مهاجرت و گمرک» آمریکا نامزد کرد بود، اما هفته پیش با بیان اینکه دولت وی قصد دارد «رویکرد سختگیرانه تری» اتخاذ کند، نامزدی او را لغو کرد.

کناره گیری ویتیلیر از مقام خود در پی تلاش کاخ سفید با هدایت «استفن میلر» مشاور ترامپ برای تغییرات جدی در وزارت امنیت داخلی با رویکرد اتخاذ تدابیر سختگیرانه در امور مهاجرت انجام می‌شود.

پیش از وی، «کرستین نیلسن» وزیر امنیت داخلی آمریکا استعفا و یک روز پس از آن «کلیر گریدی» معاون وی نیز از مقام خود کناره گیری کرد.

ترامپ با اعلام خبر استعفای نیسلن، گفت که «کوین مک آلینان» کمیسر گمرک و حفاظت مرزی آمریکا را جایگزین وی می‌کند، اما نشریه «پولیتیکو» گزارش داد که این اقدام با اشکالات قانونی همراه است.
گزینه بعدی برای تصدی ریاست این وزارتخانه «گریدی» بود که او نیز استعفا کرده و در حال حاضر نامزد دیگری برای این پست از سوی ترامپ اعلام نشده است.

 ترامپ از زمان به قدرت رسیدن سیاست‌های سخت گیرانه‌ای در قبال مهاجرت از جمله ممنوعیت مسافرت از ۶ کشور مسلمان، لغو لاتاری‌های اقامت در آمریکا، لغو قانون داکا و دستگیری و استرداد گسترده مهاجران غیرقانونی که از مرز‌های جنوبی وارد این کشور می‌شوند، اتخاذ کرده است.

وی در تازه‌ترین جنجال پیرامون سیاست‌های مهاجرتی، بر ساخت دیواری در مرز آمریکا با مکزیک اصرار می‌کند که باعث بن بست در تصویب بودجه سال ۲۰۱۹ در کنگره و در پی آن تعطیلی ۳۵ روزه بخش‌هایی از دولت فدرال این کشور شد.

رئیس جمهوری آمریکا سپس در مقابل دمکرات‌های کنگره کوتاه آمده و با قانون بودجه موافقت کرد، اما برای تامین بودجه دیوار مرزی وضعیت فوق العاده در مرز‌های جنوبی کشورش اعلام کرد.

تلاش دمکرات‌ها برای تصویب قطعنامه‌ای در راستای لغو اعلام وضعیت فوق العاده با وتوی ترامپ ناکام ماند و در حال حاضر رئیس جمهوری آمریکا در حال پیگیری سیاست‌های ضدمهاجرتی خود است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید