نمونه کمیاب از بی ام و آلپینا B7 کلاسیک، آماده حراج شد

  • خودرو
  • چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ ۱۴:۱۶
    کد خبر :518365

حراجی RM Sotheby’s در جدیدترین همایش خود قصد دارد یک نمونه کمیاب بی‌ام‌و آلپینا B7 توربو کوپه را با قیمتی در حدود ۱۵۵ هزار دلار، به فروش برساند.

با وجود اینکه آلپینا تنها ۱۳۰ دستگاه از نمونه B7 توربو را ساخته است؛ اما این نمونه خاص از بی‌ام‌و E24 سری ۶ آلپینا از آن هم کمیاب‌تر است. به‌گفته آلپینا، این نمونه یکی از ۱۷ دستگاه ساخته شده از B7 توربو کوپه با بهره‌مندی از کاتالیزور است. این نمونه از یک موتور ۳.۴ لیتری ۶ سیلندر بهره می‌برد که ۳۲۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

گشتاور موتور هم به ۵۲۰ نیوتن‌متر در دور ۲۴۰۰ می‌رسد. این بدان معنا است که شتاب خارق‌العاده از دورهای پایین در اختیار خواهد بود. در مسیر مستقیم، آلپینا E24 در مدت زمان ۵.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. سرعت نهایی هم به عدد ۲۶۵ کیلومتربرساعت می‌رسد که حتی با استانداردهای امروزی هم رقم قابل تحسینی است.

میزان تراکم موتور این نمونه نسبت به نمونه‌های استاندارد هم کمتر است و به عدد ۷.۴۵:۱ می‌رسد. مسئولان RM Sotheby’s می‌گویند که آلپینا B7 توربو کوپه در خودروهای ساخته شده توسط آلپینا بسیار محبوب است و طرفداران زیادی دارد. علت محبوبیت این خودرو کمیاب بودن آن و صدای جذاب پیشرانه آن در دورهای پایین است.

پیش‌بینی می‌شود که قیمت فروش این خودرو بین ۱۵۵,۰۰۰ تا ۱۸۰,۰۰۰ دلار باشد. آلپینا B7 توربو کوپه ۳ روز دیگر در حراجی RM Sotheby’s به‌نمایش در خواهد آمد. این نمونه از آلپینا B7 با سایر نمونه‌های سری ۶ بی‌ام‌و متفاوت است و از رنگ‌بندی تیره بدنه به‌همراه تودوزی قرمز رنگ بهره می‌برد. همچنین یک پلاک مخصوص در کابین دیده می‌شود که بیانگر تعویض صندلی‌های استاندارد با نمونه اسپرت است. از دیگر ویژگی‌های این نمونه می‌توان به رینگ‌های چندپره آلپینا، کیت ابزار مخصوص،CD Player مخصوص سونی و دیسک چنجر قرار گرفته در صندوق عقب اشاره کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید