فرجام جدال ایران و آمریکا چه خواهد بود؟

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ ۸:۵۹
    کد خبر :518354
جدال ایران و آمریکا

نخستین فرمانده سپاه پاسداران گفت: اقدام آمریکا علیه سپاه در مجموع اقدامی تبلیغاتی و نمایشی و اقدامی از روی عصبانیت به خاطره موفقیت های سپاه در منطقه بود. امروز به هر کشوری در منطقه حتی به عربستان سعودی سفر و با مردم آنجا درباره سپاه صحبت کنیم کاملا با دیدگاه‌های مثبت مواجه می شویم.

به گزارش نامه‌نیوز: از زمانی که ترامپ بر کرسی ریاست جمهوری آمریکا تکیه زد، روز به روز خصومت در روابط تهران و واشنگتن بیشتر شد. از اردیبهشت 97 تا کنون آمریکا برای دشمنی با ایران گام های عملی برداشت. از برجام خارج شد، تحریم های بی سابقه ای را علیه ایران اعمال کرد و اخیرا نیز سپاه را در لیست گروه های تروریستی قرار داد. حال سئوال این است که تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا احتمال بروز تنش های بیشتر در روابط دو کشور وجود خواهد داشت یا میزان تنش ها بیشتر از این نخواهد شد؟

جواد منصوری درباره احتمال بدتر شدن فضا بین تهران و واشنگتن تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: بعد از تصرف سفارت آمریکا در آبان 58 عملا هیچ رابطه ای بین دو کشور نبود که بخواهد بهتر شود. البته عده ای تلاش کردند که رابطه ای ایجاد شود اما به نتیجه ای نرسیدند. از طرفی ما خصومت سنج نداریم که بگوییم این خصومت در چه زمانی بیشتر می شود یا تا کجا جلو می رود.

وی افزود: آمریکایی ها دقیقا با توجه به واقعیت های صحنه و توان و شرایط موجود تصمیم گیری می کنند. روزی تصمیم به کودتا می گیرند، روزی جنگ افروزی می کنند، زمانی تحریم اقتصادی را در دستورکار قرار می دهند، در مقطعی پروژه جنگ روانی با هدف ایران هراسی را به اجرا در می آورند و جلو می برند. یک روز هم همه این موارد را با هم دنبال می کنند بنابراین اصلا این طور نیست که یک برنامه یا پروژه را طراحی کرده باشند و بخواهیم براساس همین به قضاوت اوضاع آینده بنشینیم.

این تحلیل گر مسائل سیاسی و سیاست خارجی یادآور شد: امروز در کنار تحریم اقتصادی و جنگ روانی و تبلیغاتی، آمریکایی ها در حوزه نفوذ اطلاعاتی و جاسوسی سرمایه گذاری سنگینی داخل ایران دارند انجام می دهند. حالا ممکن است خیلی ها به این مسائل توجه نکنند یا از کنارش بگذرند اما اعترافات مقامات کاخ سفید حکایت از آن می کند که در هیچ جای دنیا این حجم سرمایه گذاری برای نفوذ اطلاعاتی در یک کشور انجام نمی گیرد که آنها در ایران این هدف را دنبال می کنند.

وی افزود: اینکه در آینده چه اتفاقی بیفتد، دقیقا تابعی است از شرایطی که رقم می خورد بنابراین از حالا نمی توان گفت که در یک سال و نیم آینده چه اتفاقی می افتد.

نخستین فرمانده سپاه درباره احتمال ورود تقابل آمریکا و ایران به فاز نظامی اظهار کرد: ممکن است به این فاز هم برسد. آن روزی که آمریکایی ها تمام راه ها را بروند و به نتیجه ای نرسند، احتمال ورود آنها به مسیر اقدام نظامی وجود دارد.

وی درباره همزمانی اعلام اقدام آمریکا علیه سپاه با روز پاسدار گفت: خیلی این موضوع مهمی نیست، حالا اگر دقیقا رصد کردند و تصمیم گرفتند در چنین زمانی نیت خود را رسما به اجرا درآورند، این احتمال هم می تواند باشد اما آنچه اهمیت دارد که مورد توجه قرار گیرد آن است که تصمیم آمریکا از روی ضعف، استیصال و عصبانیت انجام شد چون با این اقدام قرار است چه اتفاقی به ضرر ما و به نفع آمریکایی ها بیفتد؟

منصوری اظهار کرد: اقدام آمریکا علیه سپاه در مجموع اقدامی تبلیغاتی و نمایشی و اقدامی از روی عصبانیت به خاطره موفقیت های سپاه در منطقه بود. امروز به هر کشوری در منطقه حتی به عربستان سعودی سفر و با مردم آنجا درباره سپاه صحبت کنیم کاملا با دیدگاه های مثبت مواجه می شویم. شاهد هستیم که در ایران حمایت مردم از سپاه و تنفر آنها از آمریکا علنی تر و قوی تر شد و در دنیا نیز این اقدام ترامپ مورد تمسخر قرار گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید