قیمت طلا و سکه نزولی شد

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ ۱۷:۱۲
    کد خبر :518298
قیمت طلا

بازار طلا و سکه روز گذشته روز پرالتهابی را پشت سر گذاشت با این حال در روز جاری قیمت‌ها در این بازار نزولی شده است. در این رابطه رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه معتقد است تصمیمات و صحبت‌های فضای سیاسی بر این بازار تأثیرگذار است که البته با مدیریت صحیح در بخش اقتصادی می‌توان تأثیرات منفی فضای سیاسی را به شدت کاهش داد.

روز گذشته بررسی بازار طلا و سکه نشان از آن داشت که قیمت طلا و انواع سکه روند صعودی به خود گرفته و این موضوع عاملی شده بود تا متقاضیان دست از خرید بکشند و عموم مشتریان بازار، تنها تماشاگر بازار طلا و سکه بودند.

در این رابطه ابراهیم محمدولی- رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه – در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طلا فلزی ظریف است که از نگاه‌های صنفی، سلیقه‌ای، سیاسی و اقتصادی تأثیر قابل توجهی می‌گیرد.

وی ادامه داد: طلا در پی اظهارنظرهای سیاسی و اقتصادی تأثیر می‌پذیرد اما اگر بخش اقتصادی کشور به درستی مسائل را بررسی و مدیریت کند می‌تواند تا حد قابل توجهی تأثیرات منفی سیاست‌های دیگر کشورها را خنثی کند.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه یادآور شد: یکی دیگر از مواردی که بر بازار طلا و سکه تأثیرگذار است رفتار بانک مرکزی است که در چند وقت اخیر مسیر مناسبی را در پیش گرفته و امید است در مدیریت عرضه و تقاضا در بازار ارز و سکه با تلاش و مدیریت بهتری وارد عمل شود.

محمدولی با بیان اینکه بازار روز گذشته دچار التهاب و نوسانات بسیاری شده بود، گفت: بانک مرکزی و بانک‌های عامل با انجام به موقع تعهدات خود می‌توانند در مدیریت بازار کمک شایانی داشته باشند.

وی بیان کرد: در روزهای پر التهاب و پر نوسان، فروشندگان و متقاضیان قدرت تصمیم‌گیری را از دست خواهند داد و همانطور که خریداران توان تصمیم‌گیری قاطع برای خرید طلا را ندارند، فروشندگان به دلیل نداشتن چشم‌انداز روشن از بازار در تأمین طلا، آنچنان علاقه‌ای به فروش طلا و مصنوعات آن را ندارند.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه با اشاره به اینکه قیمت در بازار طلا و سکه نسبت به روز گذشته روند نزولی به خود گرفته است، گفت: هر مثقال طلای خام ۱۷ عیار ۱ میلیون و ۹۵۲ هزار تومان، طلای ۱۸ عیار گرمی ۴۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان، سکه طرح جدید ۴ میلیون و ۸۹۱ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۷۶۱ هزار تومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و سکه یک گرمی ۹۴۶ هزار تومان است.

محمدولی خاطرنشان کرد: قیمت انس در بازار جهانی با رشد چند دلاری نسبت به روز گذشته به نرخ ۱۳۰۴ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید