در دیدار فرمانده «سنتکام» با رئیس جمهور عراق چه گذشت؟

    کد خبر :518108
فرمانده سنتکام

فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا، که از سوی ایران به عنوان گروه تروریستی شناخته شده است، به دیدار رئیس جمهور عراق رفت و در جریان این دیدار تأکید شد که باید تنش در منطقه خاورمیانه کاهش یابد.

ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده گروه تروریستی ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا روز گذشته در بغداد به دیدار «برهم صالح» رئیس جمهور عراق رفت.

دفتر ریاست جمهوری عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این دیدار در کاخ «السلام» صورت گرفته و در این دیدار آخرین تحولات سیاسی و امنیتی در سطح عربی و بین‌المللی بررسی شد.
شبکه خبری «السومریه» گزارش داد که رئیس جمهور عراق بر «اهمیت تحکیم همکاری امنیتی و نظامی در مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم… و لزوم کاهش تنش در منطقه» تأکید شد تا امنیت منطقه و بین‌الملل تقویت شود.
صالح همچنین تصریح کرد که در مرحله آتی باید برای بازسازی مناطق آزاد شده، تلاشها مضاعف شود.
مکنزی نیز در این دیدار ادعا کرد که آمریکا به «حمایت و پشتیبانی از نیروهای عراق برای نابودی تروریسم» ادامه خواهد داد.

این دیدار در حالی صورت گرفت که آمریکا هفته جاری نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروههای تروریستی قرار داد و متقابلا شورای عالی امنیت ملی ایران فرماندهی نیروهای آمریکایی در غرب آسیا را تروریستی اعلام کرد.

به گزارش فارس،یک مقام عراقی روز گذشته به نقل از نیروهای این کشور که همراه نیروهای آمریکایی در پایگاههای الانبار، بغداد و صلاح‌الدین حضور دارند، اعلام کرد که آمریکایی‌ها تدابیر امنیتی در اطراف سربازخانه‌ها و آشیانه بالگردها را تشدید کرده‌اند و همزمان هواپیماهای شناسایی در اطراف پایگاهها علی رغم حضور هواپیماهای عراقی، به پرواز در آمده‌اند.

او تأکید کرد که نمی‌توان وجود ارتباط میان تروریستی خواندن سپاه پاسداران و افزایش سطح تدابیر امنیتی را منکر شد.

گروهها و مسئولان عراقی واکنش‌های بسیاری به این اقدام وزارت خارجه آمریکا داشتند. ائتلاف الفتح اقدام ترامپ را «احمقانه» توصیف کرد. «میثاق الحامدی» نماینده عضو این ائتلاف هم تصمیم آمریکا را دخالت آشکار در امور ملت‌ها دانست و گفت که این گونه اقدامات آمریکا نتیجه ضعف و تصمیمات نا امید کننده کشور است.

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق هم در واکنش به اقدام آمریکا گفت که این اقدام پیامدهای منفی بر عراق و منطقه در پی خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید