سندرز اظهارنامه مالیاتی‌اش را منتشر می‌کند

    کد خبر :517973
سندرز

سناتور دموکرات و نامزد انتخابات آتی آمریکا اعلام کرد اظهارنامه مالیاتی ۱۰ ساله خود را تا چند روز آینده منتشر می‌کند.

برنی سندرز، سناتور دموکرات ایالت ورمونت و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد اظهارنامه مالیاتی ۱۰ سال گذشته‌اش را تا روز دوشنبه ۱۵ آوریل منتشر خواهد کرد. ۱۵ آوریل در آمریکا «روز مالیات» نامگذاری شده است.

وی در گفتگو با نیویورک تایمز اعلام کرد: در آینده‌ای نزدیک، پیش از ۱۵ آوریل اظهارنامه مالیاتی‌ام را منتشر می‌کنم. امیدوارم که دونالد ترامپ هم این کار را انجام دهد. من اظهارنامه مالیاتی ۱۰ ساله را منتشر می‌کنم و امیدوارم که در آن روز ترامپ هم همین کار را بکند.

به گزارش افکارنیوز،سندرز از آغاز ورود به رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۰ آمریکا همچنان برای انتشار اظهارنامه مالیاتی‌اش تحت فشار و انتقاد‌های گسترده‌ای قرار گرفته بود. وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا هم زمانی که با هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات دیگر انتخابات رقابت می‌کرد، به دلیل منتشر نکردن اظهارنامه مالیاتی‌اش مورد انتقاد‌های گسترده‌ای قرار گرفت.

تاکنون فقط تعداد اندکی از نامزد‌های حزب دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ اظهارنامه‌های مالیاتی خود را منتشر کرده‌اند.

برنی سندرز پیش از این هم دونالد ترامپ را برای انتشار اظهارنامه مالیاتی‌اش تحت فشار قرار داده بود. رئیس جمهور آمریکا در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۱۶ با منتشر نکردن اظهارنامه مالیاتی خود سنت شکنی کرد.

پیش از این دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا برای وادار کردن دونالد ترامپ به ارائه اظهارنامه مالیاتی‌اش، طرحی را تصویب کردند که طی آن همه رؤسای جمهور آمریکا موظف به ارائه اظهارنامه مالیاتی خود می‌شوند. بر اساس این قانون، رؤسای جمهور، معاونان آن‌ها و نامزد‌های احزاب اصلی برای این سمت‌ها ملزم هستند اظهارنامه‌های مالیاتی ۱۰ سال خود را به کمیسیون انتخابات فدرال ارائه دهند. این کمیسیون نیز آن را منتشر می‌کند.

برنی سندرز اواخر ماه بهمن سال گذشته میلادی به طور رسمی نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید